خبرهای داغ:
تحول اساسی در اقتصاد و جهش تولید چگونه در جامعه رقم می خورد؟

«جهش تولید» میدان عمل می طلبد نه عنوان نامه/ با روحیه دوران دفاع مقدس می توان اقتصاد کشور را پویا کرد

ادامه حرکت سال گذشته با همه پیشرفت ها و بروز و ظهور توانمندی ها مبنی بر «رونق تولید» نیازمند خیزش برای ادامه مسیر و رسیدن به اهداف اصلی است و این خیزش برنامه ریزی و مدیریت همه متولیان امر برای دستیابی به اهداف را می طلبد چراکه «جهش تولید» عبارتی برای شعار و صرف استفاده در عناوین اداری و نامه ها نیست بلکه عبارتی استراتژیک برای اهداف بلندی است که رهبر فرزانه انقلاب در این دو واژه بیان فرمودند.
کد خبر: ۹۲۴۱۵۰۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، «جهش تولید» عبارتی برای شعار و صرف استفاده در عناوین اداری و نامه ها نیست بلکه عبارتی استراتژیک برای اهداف بلندی است که رهبر فرزانه انقلاب در این دو واژه بیان فرمودند. اهدافی که اگر به درستی در راستای تلاش ها و حرکت های هریک از افراد جامعه معنا و تجلی پیدا کند می تواند زیر،بنایی ترین امور را برای آبادانی و پیشرفت کشور به ارمغان آورد.

اهمیت تولید و توجه به آن از نکات بارزی است که اگر نسبت به این مقوله مهم اهتمام ورزیم قطعا در سایه آن خواهیم توانست گام های بلندی برداریم و جهش در این خصوص مهم ترین مولفه برای یک خیزش عظیم در دستیابی به بسیاری از توانمندی ها و استفاده آن ها برای خودکفایی و پیشرفت کشور و رهایی از وابستگی خواهد بود.

پیشرفتی که در برهه های مختلف کشور با تلاش جهادگران در عرصه های گوناگون از آغاز انقلاب تاکنون به آن دست یافتیم و مردم نقش تاثیرگذار خود را از امور کوچک تا تصمیمات کلان در این خصوص نشان دادند و در روزهای اخیر در بحرانی که کرونا کشورها را درگیر کرد مردم با خیزش عظیم خود پای کار آمدند و نمود عینی آن را به نمایش گذاشتند.

جهش تولید یعنی سرعت بخشی به چرخ های اقتصادی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این خصوص معتقد است: جهش تولید به معنای سرعت بخشی به موتور روشن شده چرخ های اقصادی کشور است.

حجت الاسلام سیدمحنمدعلی آل هاشم چندی پیش در برنامه پیام جمعه خود گفت: لازمه تحول اساسی در اقتصاد فاصله گرفتن از شرایط قبلی و جهش به سمت وضعیت جدید است.

وی با بیان اینکه رونق تولید با جهش تولید تفاوت هایی دارد، اظهار داشت: هواپیمایی را در نظر بگیرید که قصد پرواز دارد. ابتدا این هواپیما که از قبل بررسی شده و آماده پرواز است، باید روشن شود و سپس حدود یک کیلومتر و بیشتر روی باند حرکت کند.

امام جمعه تبریز افزود: حال این هواپیمای به حرکت درآمده برای پرواز نیاز به «خیز» دارد و «خیز» یعنی  کندن از شرایط قبلی در زمین و پرواز تا رسیدن به سطح مناسب پرواز است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: در سال های گذشته بخصوص در سال ۹۸، موتور تولید روشن شد و هواپیمای اقتصاد روی باند قرار گرفت و به حرکت در آمد؛ اما لازمه تحول اساسی در اقتصاد فاصله گرفتن از شرایط قبلی و جهش به سمت وضعیت جدید است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر کنترل مناسب و حرکت متوازن و هماهنگ این هواپیما برای رسیدن به مقصد می افزاید: چرخ های اقتصادی کشور به مثابه این هواپیما با تکانه های طبیعی برای قرارگرفتن در سطح مناسب همراه است تا ادامه حرکت داشته باشد.

 

به راستی که ادامه حرکت سال گذشته با همه پیشرفت ها و بروز و ظهور توانمندی ها مبنی بر «رونق تولید» نیازمند خیزش برای ادامه مسیر و رسیدن به اهداف اصلی است و این خیزش برنامه ریزی و مدیریت همه متولیان امر برای دستیابی به اهداف را می طلبد.

دستگاه ها در تهیه برنامه های اقتصادی هدفگذاری مشخصی داشته باشند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در این خصوص در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با موضوع جهش تولید، اظهار داشت: لازم است دستگاه ها در تهیه برنامه ها و طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید هدفگذاری مشخصی داشته باشند.
داود بهبودی با بیان اینکه این هدفگذاری باید به صورت واقعی بوده و بر اساس ظرفیت های استانی و ملی صورت گیرد، بر لزوم توجه به محورهایی مثل «استفاده بهینه از منابع موجود»، «افزایش منابع استانی»، «بهبود فرآیند تولید» و «سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره تولید» برای تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ۱۴ صنعت اولویت دار در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، تاکید کرد: باید در استان استراتژی صنعت تعریف شود و به موضوعاتی مثل ساخت داخل، بهبود فضای کسب و کار و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات بطور دقیق تر و موثرتری توجه داشته باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: نباید دستگاه ها فقط به نوشتن برنامه اکتفا کنند بلکه لازم است به صورت مداوم طرح های مصوب را پیگیری و رصد کنند.

«جهش تولید» مسیر روشنی برای رسیدن به افق های درخشان کشور برای آینده است، رسیدن به اهداف بلندی که باید در میدان عمل نمود پیدا کند و در نامه های اداری نوشته و آرشیو نشود، اهدافی که به نظر می رسد بار دیگر مجاهدت همه مردم و متولیان امر را می طلبد همچون دوران دفاع مقدس و همچون بحران اخیر کرونا.

 

رقیه غلامی

ارسال نظرات
آخرین اخبار