خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، بروکراسی های اداری را مهمترین موانع در مسیر تولید دانست و گفت: برای رونق و جهش تولید باید نگاه ما به تولید داخلی باشد، نه واردات کالا از خارج و به جای اقتصاد جهانی به اقتصاد داخل تکیه کنیم.
کد خبر: ۹۲۴۱۶۸۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حمایت از کارگران را لازمه رونق تولید دانست و گفت: حمایت از قشر کارگر و رعایت حقوق کارگران علاوه بر دلگرمی کارگران باعث انجام کارخوب و افزایش تولید می شود.

وی با بیان اینکه واردات کالا به کشور ضربه سنگینی به تولبدات داخلی وارد می کند، افزود: این معضل که از گذشته نیز با آن روبه رو هستیم موجب کاهش تولیدات داخلی می شود لذا زمانی که مشابه کالا در داخل تولید می شود لزومی ندارد آن کالا از خارج کشور وارد شود.

حجت الاسلام عبادی، واردات برخی از کالای غیرضروری به کشور را ناشی از نگاه برخی دست اندرکاران این امر در داخل دانست و عنوان کرد: با تحریم نفت از سوی آمریکا علاوه بر کاهش قیمت، تولید نفت نیز کاهش یافت که مسلما صنایع وابسته به نفت از این موضوع آسیب می بینند.

وی ادامه داد: شرایط کشور ما عادی نیست چراکه ما کشوری هستیم که در مرکز بحران یعنی منطقه خاورمیانه واقع شدیم و استعمارگران برای ما برنامه مفصل امنیتی چیدند، لذا با توجه به این وضعیت باید نگاه ما به تولیدات داخل کشور و تکیه بر اقتصاد داخلی باشد نه اقتصاد جهانی که مسلما این موضوع با واردات هم خوانی ندارد.

وی با اشاره به تاکیدات چند ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد کشور، تصریح کرد: رهبری با تفکر ژرف و افق دید بالای خود موضوعات و مسائل پیشروی کشور را بیان و راه حل مشکلات و مسائل را در فرمایشات خود بارها گوشزد می کنند اما برخی افراد متاسفانه به این مهم توجه نمی کنند و در آینده  زمانیکه به مشکل  برخوردند، می فهمند که رهنمودهای ایشان چراغ راه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آثار نامطلوب واردات کالا بر انگیزه تولید کنندگان داخلی، گفت: نوع نگاه برخی از مدیران داخلی، قاچاق کالا از برخی کشورهای همسایه که حتی وضعیت درستی ندارند و منافع اقتصادی و سود هنگفت برخی افراد از واردات کالا از عوامل اصلی واردات کالا در کشور است.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: برای مقابله با واردات کالا باید علاوه بر اینکه جلوی واردات گرفته شود از تولیدات داخلی حمایت کنیم و دولت موانع موجود بر سر راه تولید را برطرف کند.

وی، وجود بروکراسی های ادرای را یکی از موانع جدی بر سر راه تولید و تولید کنندگان دانست و گفت: سران سه قوه برحسب شرایط و اختیاراتی که دارند می توانند با تصویب مجوزها و دستورالعمل های کوتاه مدت موانع  را از مقابل تولیدکنندگان بردارند و به رونق تولید و بهبود اقتصاد کشور کمک کنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه فشار بروکراسی های اداری باعث خسته شدن افراد می شود، افزود: افراد بسیاری در کشور صاحب سرمایه هستند اما به علت موانع تولید و بروکراسی های پیچیده از حرکت به سمت تولید می ترسند و برخی ها معتقدد بعد از پشت سر گذاشتن پیچ و خم های اداری مشخص نسیت آیا سرمایه گزاری آنها در تولید اقتصادی باشد یا خیر؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیستم ادرای متاسفانه برخی افراد هستند که به تولید و تولید کننده با دید تنگ نظرانه نگاه می کنند که همین امر بر تولید تاثیر منفی دارد.

وی با اشاره به توجه به کیفیت کالا در کنار کمیت آن، تصریح کرد: در زمینه کیفیت کالا تولید کننده نقش مهمی دارد، باید برای افزایش کیفیت تولید یک پیوند عمیق میان تولید و دانشگاه باشد که تولید کنندگان از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولیداتشان بهره ببرند  لذا با این امر نه تنها با تولید محصول با کیفیت سود سرشاری نصیب تولید کننده می شود بلکه بازارهای جهادی را نیز به دست می گیرد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه یک نماینده مجلس و یا مسئول به تنهایی نمی تواند مشکلات را برطرف کند، افزود: باید هر جریان و جناح سیاسی قبل از ورود به مجلس دارای برنامه ای مشخصی باشند  که متاسفانه این گونه نیست و در هر دوره بیشتر، جناح ها عوض می شوند تا برنامه ها و برنامه مدونی در دستور کار نیست.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هر نماینده قبل از ورود به مجلس یک برنامه مشخص  و کارشناسی شده داشته باشد و وعده هایی که به مردم می دهد بر اساس این برنامه درست باشد طبیعتا باعث ایجاد اشتیاق در مردم شده و مشارکت را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای آخر مجلس دهم  شورای اسلامی هستیم، اما متاسفانه برنامه مشخصی در حریان های سیاسی دیده نشده و برخی از افراد و جناح ها در زمان انتخابات برای گرفتن رای با تخریب جناح مقابل از آبروی نظام هزینه می کنند که این امر نه تنها به نظام کمک نمی کند بلکه برای نظام هزینه دارد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه متاسفانه رقابت ها در مجلس بیشتر بر سر ریاست مجلس است تا برنامه ریزی برای مردم و کشور، افزود: اینکه رئیس مجلس از کدام جناح است تاثیری به حال مردم ندارد باید سعی شود تا با داشتن برنامه کارشناسی شده  و درست به مردم و نظام کمک کنیم.

  وی با بیان اینکه قشر کارگر همیشه مظلوم واقع شده، خاطر نشان کرد: وقتی روند تولید دچار مشکل می شود کار فرما اولین کاری که می کند  پرداخت حقوق کارگران را به تعویق می اندازد یا تعدیل نیرو می کند، لذا با هر مشکلی در روند تولید، کارگر اولین نفری است که ضربه می خورد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه طرح ها و مصوبات خوبی همچون قانون "رفع موانع تولید" در حمایت از کار و کارگران بیان شده، اما مشکل اصلی ما در تصویب و نبود قانون نیست بلکه مسئله اصلی وجود فشارهای بروکراسی و موانع ادرای در روند تولید است که باید برطرف شود.

 انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها