خبرهای داغ:
به همت گروه جهادی هیئت رزمندگان ثارالله همدان صورت گرفت؛

رزمایش کمک مؤمنانه در روستاهای ایلانلو و دارقشلاق کبودراهنگ

رزمایش کمک مؤمنانه گروه جهادی هیئت رزمندگان ثاراله همدان همزمان با ایام شهادت حضرت علی(ع) در یک اقدام خداپسندانه با حضور در روستاهای ایلانلو و دارقشلاق از توابع کبودراهنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۶۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

رزمایش کمک مؤمنانه در روستاهای اینانلو و دارقشلاق کبودراهنگبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، گروه جهادی هیئت رزمندگان ثاراله همدان همزمان با ایام شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در یک اقدام خداپسندانه با حضور در روستاهای ایلانلو و دارقشلاق از روستاهای محروم و توابع کبودراهنگ رزمایش کمک مؤمنانه را با هدف غربالگری سلامت بانوان، ویزیت رایگان، تست فشارخون و دیابت، برپایی ایستگاه مشاوره، احکام، توزیع ماسک و اطعام با غذای گرم را به نمایش گذاشتند.

همچنین این گروه جهادی مشکلات این دو روستا را بررسی کردند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ روستای ایلانلو در واقع آخرین روستای همدان است که 450 نفر جمعیت دارد و دارای مشکلات فراوانی است.

یکی از مشکلات این روستا آب شرب آن است که حدود 8 ماه از کلرزنی آن گذشته است که از سوی اداره آبفای شهری کلرزنی انجام نشده است و این پیگیری دستگاه ذیربط را می‌طلبد؛ در حال حاضر مردم  روستا از آب چشمه مصرف می‌کنند و همین مساله باعث به وجود آمدن مشکلات گوارشی در بین افراد روستا می‌شود.

از سوی دیگر مسجد این روستا بدون روحانی بوده و با وجود اینکه علمک گاز به این روستا رسیده هنوز فاقد گاز است.

وجود معدن پوکه از دیگر مشکلات این روستا است که باعث آلوده شدن هوا و به وجود آمدن مشکلات ریوی ساکنین آن شده است، شغل مردم این روستا دامداری و کشاورزی است که با وجود این معدن دیگر دامداری وجود ندارد.

مسئول خانه بهداشت روستای ایلانلو در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: مشکلات کلیوی در این روستا فراوان است و بیماری فشارخون و دیابت روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

شهبازی افزود: یک مورد مثبت کرونا داشتیم که با مراقبت‌هایی که از سوی خانه بهداشت انجام شده درمان شد.

وی با بیان اینکه ماهانه غرباگری انجام می‌شود، گفت: سوء تغذیه در فرزندان و بانوان باردار وجود دارد که با همکاری کمیته امداد حدود 300 کودک زیر 6 سال که دارای کم وزنی هستند مشمول دریافت سبد غذایی شدند که با فروشگاه 15 خراداد قرارداد بسته شده و هر ماه کارت این افراد شارژ می‌شود و مواد پروتئیتی دریافت می‌کنند.

مسئول خانه بهداشت روستای ایلانلو تصریح کرد: به افراد سالمند روستا قرص ویتامین و مولتی ویتامین داده می‌شود، سبزیجات روستا هم از بهار تامین می‌شود و در این روزها که ویروس کرونا وجود دارد مردم از روستا خریدهای خود را انجام می‌دهند.

* روستای دارقشلاق نیازمند توجه بیشتر مسئولین ذیربط و خیرین

در بازدید از روستای دارقشلاق نیز گروه‌های جهادی همزمان با اجرای رزمایش کمک مومنانه مشکلات اصلی این روستا را بررسی کردند.

از مشکلات عمده این روستا آب شرب آن است که بودجه نیز به آن اختصاص داده شده اما هنوز عملیاتی نشده و روستا فاقد آب شرب است که با پیگیری‌هایی که انجام شده هفته آینده مشکل آب این روستا حل می‌شود.

یکی دیگر از مشکلات این روستا عدم گازرسانی به مسجدامام حسین(ع) است که به همت گروه جهادی شهید «همدانی» احداث شده و تا زمانی که مسجد پکیج نداشته باشد از سوی نظام مهندسی مجوز داده نمی‌شود و از سوی دیگر مسجد فاقد روحانی و امام جماعت و سرویس بهداشتی است.

همچنین منازل این روستا نیاز به تعمیرات اساسی داشته و تعدادی از این منازل قابل سکونت نیست اما با این وجود در آن ساکن هستند و این نیاز به کمک مسئولین ذیربط و خیرین دارد که به این روستاها توجه بیشتری کنند تا مشکلات مردم روستا حل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات