عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار جهش تولید گفت: امروز عدم مدیریت در بخش واردات یک آسیب جدی به تولید وارد کرده است و باید به این مسئله توجه داشت.
کد خبر: ۹۲۴۲۱۷۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛با اشاره به شعار "جهش تولید" گفت:واردات بی رویه و بی حساب کتاب کمر تولید در کشور را می شکند.

وی افزود: زمانی که ما بدون ارزیابی ها و بررسی های درست واردات داشته باشیم تولید کننده متضرضر می شود و این امر روشنی است که واردات های بی رویه چه ضرری به تولید وارد می کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه واردات هایی که برای کالاهای مشابه داخل انجام می شود سم مهلک هستند و تولید کننده را مایوس می کند،گفت:برای کالاهایی که به هیچ وجه در کشور تولید نمی شوند نیاز است مبادی ذیربط آنها را تایید و نیاز کشور را تامین کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز در بخش واردات کالا دچار یک ولنگاری هستیم و مسیر رها شده است،افزود:وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای غیرضروری همچون عصا،شامپو،مومصنوعی تعلق می گیرد این قطعا آسیب های جدی وارد می کند و نشان دهنده این است مبادی ذیربط نتوانسته اند نظارت داشته باشند.

سلیمی با بیان اینکه یکی از ایراداتی که امروز به دولت وارد است عدم مدیریت بخش واردات است،گفت: امروز عدم مدیریت در بخش واردات یک آسیب جدی به تولید وارد کرده است و باید به این مسئله توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا یکی از مسائلی است که رابطه مستقیمی با تولید دارد،گفت:قاچاق عمدتا به دو شکل انجام می شود اول قاچاق از مبادی رسمی که یک موضوع عجیب است و جای سوال زیادی دارد و گزارشاتی وجود دارد که به خوبی نشان می دهد قاچاق از مبادی رسمی در حال انجام است و متاسفانه عدد بزرگی هم دارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: قاچاق از طریق مبادی غیر رسمی نوع دیگر از قاچاق است که متاسفانه دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نتوانسته اند به خوبی مدیریت کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: متاسفانه امروز در بعضی از بخش ها شاهد شکل گیری مافیای واردات هستیم و این مسئله کیان اقتصاد کشور را دچار آسیب جدی کرده است.

وی با ارائه مصادیق مافیای واردات بیان کرد: یک مسئله که امروز با مافیای واردات دست و پنجه نرم می کند بحث نهاده های دامی است و متاسفانه این ننهاده های دامی است چند نفر خاص است و سالیان سال این موضوع گفته می شود اما کسی تاکنون با آنها مقابله نکرده است و این انحصار باید شکسته شود تا خیلی از مسائل مسیر خود را به درستی طی کنند.

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید در بحث حمایت از تولید و رونق تولید به شکل عملیاتی به میدان بیاید و این لازمه جهش تولید است و تولید کننده نباید اسیر شود چراکه امروز در بسیاری از موارد تولید کننده اسیر شدید برکراسی های اداری هستند و این آسیب جدی وارد می کند و این برای کسی اجازه تولید در کشور را گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات