یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: هیئت رئیسه مجلس باید به نحوی ایفای نقش کند که دولت از آن حساب ببرد و همه مجریان در کشور گوششان به سمت دستورات و جهت گیری های مجلس باشد.
کد خبر: ۹۲۴۲۲۵۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

دولت باید از هیئت رئیسه مجلس یازدهم حساب ببردحمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درمورد انتخابات هیئت رئیسه مجلس و ویژگی‌های لازم هیئت رئیسه برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: به طور طبیعی هیئت رئیسه باید مصوبات مجلس را دنبال کند، اما هیئت رئیسه نقش مهمی در اداره، هدایت و مدیریت مجلس برای سوق دادن فعالیت نمایندگان به مسائل اصلی کشور، افزایش کیفیت مصوبات و حل مشکلات اساسی مردم دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: هیئت رئیسه باید ترکیبی داشته باشد تا مجلس را در تراز اقتدار ملت ایران ارتقا بدهد، ملت ایران ملتی مقتدر، شجاع، ایستاده در برابر دشمن و وفادار به مقام معظم رهبری است، از این جهت تبلور این روحیه در نمایندگان مجلس که نمایندگان این ملت هستند ضرورت دارد و مردم تجلی اقتدار خود را باید در هیئت رئیسه مجلس مشاهده کنند.

او با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس در ساختار حاکمیت باید اثر گذاری لازم را داشته باشد، گفت: هیئت رئیسه مجلس باید به نحوی ایفای نقش کند که دولت از آن حساب ببرد و همه مجریان در کشور گوششان به سمت دستورات و جهت گیری‌های مجلس باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم باید تمام مشکلات مردم را حل نموده، از این سو شرایط به نحوی است که حتما باید ترکیب هیئت رئیسه مجلس یک ترکیب قوی از افراد کار امد و با سابقه در امر قانونگذاری باشد تا کمیسیون‌های قوی به لحاظ تخصصی داشته باشیم و نمایندگان بتوانند مشکلات را با مدیریت خوب و تبعیت از اوامر رهبری رفع کنند.

ترقی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید آشنا به آسیب‌های فعلی مجلس باشند، بیان داشت: نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند ما در هر بخش چه ضعف‌ها و مشکلاتی داریم مانند مشکلاتی که می‌تواند در بخش‌های قانونگذاری، پژوهش، نظارت بر دولت و نظارت بر خود نمایندگان وجود داشته باشد تا بتوانند از این طریق بهتر بر مشکلات فائق آیند.

او ادامه داد: شاید نتوان به مصداقی که همه ابعاد را دارا است تکیه کرد، از این سو رئیس و دیگر اعضای هیئت رئیسه باید مکمل یکدیگر باشند تا کارامدی لازم را نسبت به گذشته بتوان از مجلس مشاهده کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: هرگونه القا درمورد اینکه کدام فرد برای ریاست مجلس مناسب است، یک نوع مداخله در امور مجلس تلقی می‌شود، به همین دلیل بنده در رابطه با انتخاب ریاست مجلس یازدهم اظهار نظر نمی‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات