فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

حق بینی، حق گویی و حق طلبی رسالت رسانه های ماست

سردار علی محمد اکبری در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان چهارمحال و بختیاری گفت:حق بینی، حق گویی و حق طلبی رسالت رسانه های ماست.
کد خبر: ۹۲۴۲۹۷۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان چهارمحال و بختیاری در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم اهلبیت و شهدای مدافع سلامت و شهدای امنیت کشور، اظهار کرد: هرچه داریم از شهدای گرانقدرمان است. امروز در هر فضایی که حضور داشته باشیم به برکت خون مطهر هزاران شهیدی است که در پای درخت تنومند انقلاب اسلامی ریخته شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری با اشاره به شکست دشمنان انقلاب اسلامی در 42سال گذشته؛ خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی به تمام دنیا صادر شده است.

وی با یادآوری حفظ تمامیت ارضی کشور در طول هشت سال دفاع مقدس به برکت ایثار رزمندگان اسلام و شکست دشمنان انقلاب اسلامی، در آستانه سالروز فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس، گفت: دشمن طرح دفاعی 20 ساله برای ماندن خود در خرمشهر طراحی کرده بود و به فکر جداکردن خرمشهر و خوزستان از ایران اسلامی بودند، ؛ اما مردم خرمشهر 34 روز با دست خالی مقابل رژیم تا بن دندان مسلح بعثی مقاومت کردند.

سردار اکبری، ادامه داد:آزاد سازی خرمشهر در  عملیات بیت المقدس، 3 روز طول کشید. خرمشهری که با دست خالی مردم مظلوم مقاومت کرد و با 35 هزار کشته و اسیر از دشمن بعثی آزاد شد.

وی، با یادآوری جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) بعد از پیروزی رزمندگان در عملیات بیت المقدس که فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: آزادسازی خرمشهر نتیج رشادت ها و ایستادگی های جوانان ما و مردان مرد و شیرزنان ملت ما در مقابل تما دنیای استکبار است.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به حمایت همه جانبه تمام دنیا از رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله ، گفت:  همه دنیا مقابل نظام نوپا و انقلاب اسلامی ایران ایستادند.

وی، برخی از علت های طمع دشمن برای حمله به نظام نوپای جمهوری اسلامی را ناشی از به هم ریختگی ارتش، فقدان تشکل سپاه و بسیج، پشتیبانی همه جانبه ایادی استکبار اعم از زمینی، هوایی و دریای و گستردگی مرزهای جمهوری اسلامی ایران با عراق دانست.

سردار اکبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس، گفت:   از افتخارات رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری، حضور در عملیات بیت المقدس و قرار داشتن آنان در زمره اولین فاتحین خرمشهر است، که فرمانده دلاور گردان امام حسین علیه السلام از لشگر امام حسین علیه السلام شهید بزرگوار زال یوسف پور می باشد.

وی، با تقدیر از شرکت کنندگان در اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر بسیج در استان چهارمحال و بختیاری ، اظهار کرد: حقیقتا نامگذاری این جشنواره به نام ابوذر حتماً دارای فلسفه بسیار بلندی است که من برداشت خودم این است که ابوذر زبان گویای پیامبر عظیم الشأن اسلام بود.

سردار اکبری با بیان اینکه؛ ما باید در همان راستایی که ابوذر فعالیت می کرد، کار کنیم، تأکید کرد: ابوذر حق بین بود. حق طلب بود. حق گو بود. امروز رسالت رسانه های ما غیر از این نباید باشد. حق را ببینیم، حق را بگوییم و حق طلبی کنیم.

وی، تصریح کرد: اگر حق را ببینیم و ننویسیم و حق گویی نکنیم، و حق طلبی نکنیم، حق باطل خواهد شد. آنچه حق است باید گفته شود. کسی در مقابل حق نمی تواند بایستد. از باب دیگر رسالت رسانه  امر به معروف و نهی از منکر است. بزرگ ترین معروف در نظام جمهوری اسلامی حفظ انقلاب اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی است . معروفات ما همان شرع ماست. همان دین مبین اسلام است.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پایان به نقش رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس و پاسداری از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی و حضور جوانان این دیار در دفاع از حرم آل الله اشاره کرد و گفت: 8سال دفاع مقدس تجربه ماست. برقراری امنیت پایدار در مرزهای مختلف جمهوری اسلامی نشان از ایستادگی ماست. دفاع از حرم آل الله نشان این است که کسانی که حتی بعد ازدوران دفاع مقدس متولد شده اند، اکنون مدافعین حرم شده اند و باز افتخار استان ما این است که اولین شهید مدافع حرم بسیجی، اولین شهید جامعه پزشکی و اولین شهید جامعه مهندسی کشور در دفاع از حرم آل الله متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است.

در این مراسم با اهدای لوح و تندیس از نفرات برگزیده چهارمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

ارسال نظرات