مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر، یادآور تجلی قدرت لایزال الهی و حماسه آفرینی‌ و رشادت های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که حضرت امام‌خمینی‌(ره) آن را با جمله تاریخی خود مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بیان کردند.
کد خبر: ۹۲۴۳۲۰۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در جمع خبرنگاران افزود: اگر ما به ابعاد فرمایش امام راحل دقت کنیم به این نکته پی می‌بریم استکبار جهانی زمانیکه انقلاب اسلامی تازه پر و بال گرفته و می خواست پیشرفت کند فتنه جنگ تحمیلی را شروع کرد ولی باز هم شکست میدان شد.
وی تاکید کرد: رژیم بعثی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی شرق و غرب، با تمامی تحریم‌های اقتصادی، فتنه جنگ تحمیلی را بر علیه انقلاب مقدس ما آغاز کردند و در این فتنه برای نابودی انقلاب اسلامی ایران همراه شدند که ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال و وحدت تمام آحاد جامعه مخصوصا نیروهای مسلح توانستند با دست‌ خالی استکبار جهانی را شکست دهند.
سردار عباسقلی زاده اضافه کرد: سوم خرداد تجلی فرهنگ و روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است و این به ما تجربه واقعی شد که اگر ما دارای روحیه جهاد و ایثار و مقاومت باشیم قطعا تمام مشکلات سر راه انقلاب را می‌توانیم حل کنیم.
وی ادامه داد: اخیرا در رابطه با ویروس منحوس کرونا ثابت کردیم که با داشتن روحیه ایثار و مقاومت، جهاد و همدلی می‌توان با آن مقابله کنیم. در حال حاضر اروپا و غرب که سردمدار پیشرفت و تکنولوژی هستند در برابر این ویروس منفعل شده‌اند ولی ایران سربلند به برکت توکل بر خداوند متعال توانسته بر این ویروس غلبه کند.
عباسقلی‌زاده در ادامه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه گفت: جا دارد از اصحاب محترم رسانه و فعالین رسانه‌ای عرصه فرهنگی تشکری داشته باشم و اعلام کنم هرگونه نظر و پیشنهادات خود را در راستای ترویج روحیه ایثار، جهاد و مقاومت به این اداره کل ارائه دهند تا بتوانند در این راه کمک‌حال ما باشند.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و لزوم پاسداشت و گرامیداشت این ایام الله، افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین رشادها و افتخارات دوران دفاع مقدس است که باید با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌های مربوطه بنحو احسن انجام شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی به نقش لشکر 31 عاشورا در فتح خرمشهر اشاره و بیان داشت: جا دارد از مردم قهرمان آذربایجان تشکر و قدردانی کنم به خاطر اینکه از آغازین روزهای جنگ همواره در میدانهای حق علیه باطل حضور یافته اند و نقش رزمندگان آذربایجان در آن دوران طلایی خاصه فتح خرمشهر زبان‌زد عام و خاص است.
دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان در ادامه به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: تهیه و تولید ویژه برنامه زنده تلویزیونی « فتح الفتوح» و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خاطره گویی فاتحان خرمشهر در این برنامه، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای در تبیین و تشریح عملیات بیت المقدس و معرفی شهدا، برگزاری مسابقه پیامکی، عطرافشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی، انجام مصاحبه با فاتحان خرمشهر و مسئولین استانی، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت المقدس، ایثارگران و حماسه آفرینان خرمشهر، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری شب خاطره به صورت مجازی و ... از جمله این برنامه هاست.
سردار عباسقلی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از 3 خردادماه سالجاری شروع و تا 29 اسفند ماه با شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان پیش بینی، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات