خبرهای داغ:
تحرکات نظامی اخیر آمریکا در دریای کارائیب و خلیج فارس ، خارج از دو احتمال نیست : یا اینکه نمایشی است و یا اینکه تلاشی از سمت ترامپ برای تحریک ایران و سوق دادن این کشور به سمت درگیری محدود ...
کد خبر: ۹۲۴۳۲۷۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج،تحرکات نظامی اخیر آمریکا در دریای کارائیب و خلیج فارس ، خارج از دو احتمال نیست : یا اینکه نمایشی است و یا اینکه تلاشی از سمت ترامپ برای تحریک ایران و سوق دادن این کشور به سمت درگیری محدود با هدف پیروزی به منظور افزودن بر شانس انتخاباتی وی است که بسیار کم است.

وزارت خارجه ایران و مقامات نظامی این کشور به اقدام آمریکا در اعزام چهار کشتی جنگی به دریای کارائیب برای مانع تراشی در مسیر رسیدن نفت کش های ایرانی حامل بنزین به ونزوئلا ، و تهدیدات فرماندهی مرکزی تروریست آمریکایی در خلیج فارس علیه کشتی های جنگی درباره نزدیک شدن به مسافت صد متری یگان های دریایی امریکایی مستقر در منطقه به شکل غیرقانونی، واکنش نشان دادند.

امیر حاتمی وزیر دفاع ایران اعلام کرد هر گونه تعرض به نفت کش های ایرانی که در چارچوب تجارت مشروع قانونی میان کشورها عازم ونزوئلا هستند، با پاسخ قاطع ایران مواجه خواهد شد و امریکایی ها و دیگران به خوبی می دانند که ایران لحظه ای در این پاسخ تردید نخواهد کرد.

ایران در پاسخ به اعلام موضع فرماندهی مرکزی تروریست آمریکا مبنی بر اینکه درصورت نزدیک شدن کشتی های ایرانی به فاصله صد متری یگان های دریایی خود، به اقدامات "دفاعی" متوسل خواهد شد، اعلام کرد که یگان های دریایی این کشور در خلیج فارس و دریای عمان، همانند سابق به طور حرفه ای به ماموریت خود عمل می کنند و اقدامات و تصمیمات اعلام شده از سوی نیروهای بیگانه حاضر در منطقه به شکل غیرقانونی، هیچ تاثیری در انجام ماموریت نیروهای دریایی ایران ندارد و آن ها وظایف خود را با دقت تمام انجام می دهند.

ما تحلیل خود را بر این فرض می گیریم که ترامپ با این تحرکات، تلاش دارد یک درگیری نظامی محدود با ایران ایجاد کند تا وجهه خود را در انتخابات بهبود بخشد.

این احتمال در صورت درست بودن، به هیچ وجه به نفع ترامپ نخواهد بود. زیرا که وی عرصه ای اشتباه را برای نشان دادن قدرت تحلیل رفته اش انتخاب کرده است. عرصه رویایی نظامی با ایران.

زیرا نتایج این رویارویی به معنای تخریب چهره ترامپ برای همیشه خواهد بود، نه به این دلیل که ایران ، دارای قدرت نظامی فوق العاده است، بلکه به این دلیل که دارای مردانی است که از اراده ای برخوردارند که درصورت لزوم ، تردید به خود راه نمی دهند و جهانیان، در سال های گذشته، بخشی از این اراده را مشاهده کرده اند.

ترامپ فکر می کند که رویارویی با ایران را می تواند در یک چارچوب محدود کند، ولی ما به یاد او می آوریم سخنان قاطع و واضح مردی را که ترامپ و ژنرال هایش او را خوب می شناسد، آن گاه که بزرگ ترین پایگاه آمریکایی ها را در عراق در هم کوبید. آن شخص، امیر علی حاجی زاده ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سخنان خود اعلام کرد که ایران، ایران سی سال پیش نیست، ایران امروز ، نه تنها نیروهای آمریکایی در غرب آسیا را در فاصله 2000 کیلومتری هدف قرار خواهد داد ، بلکه همه یگان های دریایی امریکا را در این محدوده از جمله ناوهای هواپیمابر هدف قرار خواهد دادو فکر نمی کنیم که ترامپ نیازی به آزمایش اراده و صداقت مردی داشته باشد که قبلا وی را آزموده است.

برخی کشورها به اندازه ایران و حتی بیشتر از ایران، قدرت نظامی دارند، اما آنچه ایران را متمایز می کند، وجود مردانی است که دارای اراده رویایی و استفاده از قدرت نظامی بدون هیچ تردیدی هستند، مادامیکه قدرت متخاصمی وجود دارد که منافع مشروع ایران و امنیت ملی این کشور را تهدید می کند و هیچ اهمیتی ندارد که این قدرت آمریکا باشد یا قدرتی دیگر.

ارسال نظرات
پر بیننده ها