نوجوان بسیجی شهرستان فردیس شاهرخ نصرتی، موفق به کشف دو نوع ماده شوینده برای شستشوی سروبدن و ماده شوینده گیاهی جهت شستشوی ظروف و لباس شد.
کد خبر: ۹۲۴۳۷۸۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج از کرج، شاهرخ نصرتی، نوجوان نخبه بسیجی گفت: این مواد شوینده از مواد طبیعی از جمله پوست تخم مرغ آسیاب شده، پوست درخت بلوط وسرکشی ساخته شده  و از جمله مهمترین ویژگی‌های  این مواد شوینده، این است که به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.

وی افزود: کشف فرمول تولید این مواد شوینده در شرایط مقابله با ویروس کرونا به ذهنم رسید که علاوه بدر اینکه هیچ گونه مواد مضر شیمیایی در مواد اولیه آن وجود ندارد، می‌تواند در تقویت سیستم دفاعی بدن موثر باشد.

این جوان بسیجی با اشاره به پیشنهاداتی از سوی کشورهای اروپایی از جمله سوئد، آمریکا و...  برای مشارکت در تولید این مواد شوینده گفت: با وجود منفعت مالی که در پیشنهاد همکاری از سوی کشورهای مختلف وجود داشت، با  عشق به وطن و خدمت به مردم کشورم، حاضر به همکاری با آن‌ها نشدم.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید اشاره کرد و افزود: در تهیه مواد اولیه و ساخت این مواد شوینده،  هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم که از مسؤولان تقاضا دارم با حمایت از جوانان نخبه کشور و کمک به راه اندازی خط تولید این مواد شوینده، علاوه بر رونق تولید وپیشرفت اقتصادی، زمینه ایجاد انگیزه و شکوفایی استعدادهای سایر جوانان نخبه کشور را فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها