افتخاری گفت: اولین اقدام مجلس باید شناسایی ظرفیت های نمایندگان و نخبگان جامعه برای به کارگیری آن ها در حل مشکلات کشور باشد.
کد خبر: ۹۲۴۳۹۲۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

نمایندگان بعد نظارتی را کم تر از بعد قانونگذاری ندانند/ ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور باید شناسایی شودلاله افتخار فعال سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در مورد ویژگی ها و تدابیر مجلس یازدهم برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: اولین اقدام مجلس باید شناسایی ظرفیت های نمایندگان و نخبگان جامعه برای به کارگیری آن ها در حل مشکلات کشور باشد.

وی با بیان اینکه شناسایی این ظرفیت ها می تواند توسط مرکز پژوهش ها و مشاورین کمیسیون ها صورت گیرد، اظهار کرد: ما در در طی ماه های رمضان سال های گذشته شاهد بودیم که مقام معظم رهبری وقت گرانبهای خود را اختصاص به ملاقات با اقشار مختلف جامعه می دهند.

عضو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با اشاره به اینکه دومین اقدام مجلس باید حل مشکلت مردم باشد، گفت: نمایندگان مجلس باید مطالبات رهبری، مردم و نظام را اولویت بندی کرده و بر اساس اولویت ها به آن ها پرداخته و تصمیم گیری کنند.

افتخاری تصریح کرد: نمایندگان نباید بعد نظارتی مجلس را کم تر از بعد قانونگذاری آن بدانند و ساز و کار جدی برای نظارت و بررسی عملکرد نهاد های دولتی داشته باشند؛ علاوه بر این نمایندگان مجلس باید نظارت دقیق و برخورد به هنگام با نمایندگان مجلس متخلف داشته باشند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه موضوع فرهنگ اهمیت زیادی دارد، گفت: معمولا موضوع فرهنگ در مجلس مورد غفلت قرار می گیرد، درست است که یکی از کمیسیون های مجلس، کمیسیون فرهنگی است اما آنطور که باید و شاید به مسائل مهم فرهنگی نمی پردازد؛ به طور مثال یکی از مطالبات رهبری مربوط به بحث جمعیت بود که کمیسیون فرهنگی در این زمینه عملکرد خوبی از خود نشان نداد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات