فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع) گفت: پشتیبانی ملت ایران در دوران دفاع مقدس و به خصوص در عملیات آزادسازی خرمشهر باعث شد تا گام بزرگی رادر آن مقطع تاریخی برای کشورمان رقم بزنیم.
کد خبر: ۹۲۴۴۰۰۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار رفیعی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن تبریک فرا رسیدن این روز بزرگ، افزود: این روزها کشور حال و هوای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دارد.

وی ‌با بیان اینکه جا دارد از منظر سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی از فاتحان خرمشهر نکته ای گفته شود، اظهار داشت: زمانیکه دوست صمیمی حاج قاسم، حاج احمد کاظمی آسمانی شد، حاج قاسم مصاحبه ای داشتند که گفتند خوب بود تیتر اول روزنامه ها و صدر خبر کشور این بود که «فاتح خرمشهر به ملکوت اعلی پیوست».

وی گفت: فاتحان خرمشهر در زمانی این عملیات بزرگ را تقدیم ملت ایران کردند که اردوگاه استکبار جهانی و قدرت های فرامنطقه ای با تجهیز صدام به امید تصرف بخشی از خوزستان نه، به امید تصرف تمام ایران و ناکام گذاشتن ملت ایران برای انقلابشان، برنامه ریزی کرده بودند.

رفیعی ادامه داد: به لطف خدا چند عامل اساسی دست به دست هم دادند تا عامل پیروزی ما در دفاع مقدس و به خصوص عملیات بیت المقدس شود که باید برای نسل جوان و نوجوان امروز باید به عنوان اسناد تاریخی گفته شود.

وی عامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس و بخصوص عملیات خرمشهر را فرماندهی مستقیم امام (ره) دانست و افزود: رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) باعث شد که در آن مقطع در دفاع مقدس عملیات ها یک جهشی پیدا کند.

وی اضافه کرد:‌همچنین ورود نیروهای جوان و انقلابی در طرح ریزی جنگ به خصوص با حضور سردار شهید حسن باقری یکی دیگر از عوامل این پیروزی ها بود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع) یکی دیگر از عوامل پیروزی را وحدت و انسجامی دانست  که بین نیروهای مسلح در آن روزها به ویژه ارتش و سپاه و بسیج اتقاق افتاد و گفت: ضرورت امروز و همیشه کشور این وحدت است.

وی افزود: فرماندهان در قرارگاه مشترک کار بزرگی را طرح ریزی کردند که خروجی آن فتح خرمشهر شد.

رفیعی به پشتیبانی ملت ایران در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: ملت ایران در آن زمان فرزندانشان را به جبهه می فرستادند و اگر یکی به شهادت می رسید فرزند بعدی را می فرستادند و این در حالی بود که خودشان نیز در پشتیبانی جنگ بودند.

وی اظهار  کرد: شهید همت گفت «ما گرفتار چنین ملت بزرگی هستیم که فرزندانشان را به جبهه می فرستند، شهید داری    می کنند و اینچنین از ما پشتیبانی می کنند».

وی گفت: عامل موفقیت خرمشهر آن روز را برای خرمشهرهای پیش رو نیز نیاز داریم و همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند «خرمشهرهای بزرگی در پیش روی ما قرار دارد» که یکی از آن ها همین زمانی است که کشور با آن دست و پنچه نرم می کند و حمایت رهبر و رزمندگان جبهه سلامت و پشتیبانی ملت در رزمایش مومنانه و تولید ماسک و رفع آلودگی، پیوند و عظمت خرمشهر در مبارزه با ویروس کرونا را به وجود آورند.

رفیعی بیان کرد: دوباره ملت ایران در پشتیبانی از رهبری در طرح ریزی و حمایت های مردم توانست ملت ایران را سرافراز و روسفید کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها