منتخب مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس یازدهم در گفت و گو با «بسیج»:
منتخب مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در بیان ویژگی‌های رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تزریق امید در جامعه مهم‌ترین ویژگی رئیس مجلس است.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۰۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
محسن زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص ویژگی‌های رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه به فضای جاری کشور، بهترین شاخص، بیانیه گام دوم رهبری است.
 
دکتر زنگنه ابراز داشت:در بیانیه گام دوم سه ویژگی برای مدیران اجرایی در سطوح بالا عنوان می‌شود؛ مهم‌ترین ویژگی تزریق امید توسط رئیس مجلس به جامعه است چراکه اکنون به‌جهت ناکارآمدی‌های مجلس دهم و دولت در طول ۷ سال گذشته، نوعی دلزدگی میان مردم ایجاد شده است و مردم به مجلس یازدهم دل بسته‌اند.
 
وی افزود: شاخص‌های رئیس مجلس را از دو منظر می‌توان مورد واکاوی قرارداد؛ نخست تکالیف و وظایف تعیین‌شده در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است که به‌خوبی مبرهن می‌کند چه‌کسی شایسته و توانایی ریاست مجلس را دارد و از منظر دیگر، شرایط روحی جامعه و تکالیفی است که رهبری و قوای دیگر، از مجلس انتظار دارند.اگر مسیر حرکت از دو منظر بررسی شده باشد می‌توان بسیار شفاف حرکت و عمل کرد.
 
زنگنه تصریح کرد: از منظر آیین‌نامه داخلی، رئیس مجلس چند وظیفه دارد که مهم‌ترین آن، مدیریت اداری کل مجلس شورای اسلامی است. مجلس معاونت‌های بسیار اساسی همچون معاونت قوانین را دارد که در ذیل آن اداره مانند تدوین قوانین نیز موجود است.
 
منتخب مردم تربت‌حیدریه و مه‌ولات همچنین خاطرنشان کرد: رئیس مجلس مطابق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی، یک وظیفه بیرونی دارد و آن هم حمایت از شأن نمایندگی و مجلس است بنابراین اگر سه نفر کاندیدا می‌شوند آن کسی شایسته است که بتواند تکالیف تدوین‌شده آیین‌نامه مجلس را به‌خوبی اجرا کند.
 
زنگنه بیان کرد: رهبری می‌فرمایند که باید ۴۰ سال گذشته را آسیب‌شناسی کرد بنابراین کسی می‌تواند ریاست مجلس را به‌عهده بگیرد که در حوزه‌های مختلف نظام در ۴۰ سال گذشته، مسئولیت داشته باشد. ایشان می‌فرمایند که مجلس آینده، قوای اجرایی آینده و همچنین قوه قضائیه باید عزم و توانمندی ویژه در اصلاح ناکارآمدی‌ها داشته باشند بنابراین رئیس مجلس باید کسی باشد که قدرت ریسک‌پذیری برای اصلاح ناکارآمدی‌ها را داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها