نماینده مردم ورزقان در مجلس در گفت‌وگو با بسیج

حذف چهار صفر نباید با هدف تامین کسری بودجه باشد

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید لایحه حذف چهار صفر برای تأمین کسری بودجه از جیب مردم باشد.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۲۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

اله‌وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج در رابطه با لایحه حذف چهار صفر از واحد پول ملی اظهار داشت: تعدیل واحد پولی در برابر ارز‌های کشورهای مختلف، آسان شدن محاسبات مالی و کاهش جو روانی از آثار حذف 4 صفر از پولی ملی است.

دهقانی لایحه حذف چهار صفر از پول ملی را به شرط اینکه دولت به الزامات آن پایبند باشد مورد تأیید قرار داد و گفت: باید همزمان با کاهش حذف چهار صفر، قیمت اجناس و خدمات بر 10 هزار تقسیم شود به بیان دیگر این گونه نباشد که حقوق افراد بر 10 هزار تقسیم شود ولی اجناس و خدمات هم‌تراز با آن کاهش پیدا نکند. دولت باید ازاماتی در هم‌ترازی در کاهش حذف چهار صفر ر نظر بگیرد که پیامدی برای مردم نداشته باشد.

وی در ادامه مطلب فوق افزایش ناگهانی قیمت بنزین و بالا رفتن نرخ ارز را در نتیجه تأمین بودجه دولت خواند و افزود:  نباید در پس لایحه حذف چهار صفر، تأمین کسری بودجه از جیب مردم باشد، نباید این نگرانی وجود داشته باشد که قیمت کالا و خدمات دولتی و غیر دولتی 100 برابر کاهش پیدا کند اما حقوق افراد 1000 برابر کاهش یافته و دولت از مابه التفاوت آن، کسری بودجه را تأمین کند.

ارسال نظرات