خبرهای داغ:
313
مسئول نمایندگی ولی فقه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج):
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت شهید غازی یک اسوه در تمام وجوه زندگی از جمله تقوا ، علم ، تحصیل و ورزش برای یک انسان است.
کد خبر: ۹۲۴۴۹۸۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛حجت الاسلام والمسلمین صادقی در دیار با خانواده شهید حسن غازی با اشاره به ویزگی های بارز اخلاقی، علمی و ورزشی شهید غازی گفت : تمام ویژگی های یک انسان موفق در وجود این شهید تجمیع شده است
وی افزود شهید حسن غازی یک اسوه در تمام وجوه زندگی از جمله تقوا ، علم ،تحصیل و ورزش برای یک انسان است.
حجت الاسلام صادقی بابیان اینکه مادران و پدران و خانواده شهدا واقعا کوه استقامت هستند گفت : اسلام همواره با استقامت این خانواده ها قوت و قدرت پیدا کرده و اجر خانواده های شهدا اگر از خود شهید بیشتر نباشد کمتر نخواهد بود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: تمام دوستان سردار شهید حسن غازی اذعان دارند که جذب اخلاق نیکو و شایسته ی او شدند و امکان نداشت که کسی او را ملاقات کند و جذب اخلاق نیکوی این شهید سرافراز نشود.

در ادامه مادر شهید غازی گفت: من علاقه بسیاری به حسن داشتم و تحمل از دست دادن او را برای یک لحظه هم نداشتم و احساس میکنم صبری که الان دارم عناین حضرت زینب (س) و امام زمان است.

سردار شهید غازی سال ۱۳۳۸ در اصفهان متولد شد و در ۱۶ سالگی به عنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهان بسیار خوش درخشید. وپس از پایان دوره دبیرستان در رشته پزشکی دانشگاه اصفهان پذیرفته و مشغول به تحصیل شد. او با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع تحرکات ضد انقلاب در غرب کشور پس از طی یک دوره امداد پزشکی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان بی درنگ برای ستیز با گروههای منحرف ضد انقلاب و التیام زخمهای رزمندگان اسلام و مردم ستمدیده و محروم کردستان عزم آن دیار نموده و تمام تلاش خویش را در راه کمک به آنان در طبق اخلاص می گذارد.
با شروع جنگ تحمیلی شهید غازی عزم نبرد با متجاوزان بعثی را نمود او در ابتدا مسئولیت یکی از آتشبارهای توپخانه را عهده دار شد لذا لیاقت و کاردانی ایشان باعث شد تا بعنوان فرمانده گردان توپخانه خدمات شایانی را به جنگ بنماید. آن بزرگوار که از ابتدای جنگ با مسئولیتهای مختلف وارد عرصه های نبرد شده بود در بسیاری از عملیاتها در غرب و جنوب شرکت داشت و بی مهابا به دشمن می تاخت و هرگز ضعف و ناتوانی از خود نشان نمی داد. لذا فرماندهی کل سپاه مسئولیت ایجاد اولین گروه توپخانه سپاه را به ایشان واگذار نمود و بعد از مدتی یگانهای مستقل توپخانه در سپاه با همفکری ایشان به وجود آمدند .
وی یازدهم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به خط مقدم طلائیه رفت و تیر بار بدست همپای بسیجیان عاشق ساعت ها جنگید و در نهایت هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار گرفت و جنازه ی او در طلائیه ماند و زیر آب رفت و بازنگشت.

ارسال نظرات