کوثری در گفت و گو با «بسیج»:

نمایندگان پاکدست باید شرایط مالی خود را برای مردم شفاف کنند

جانشین فرمانده سپاه ثارلله گفت: نمایندگان مجلس دهم به دلیل وابستگی زیاد به احزاب در خارج از مجلس، خاصیت و ویژگی اصلی مجلس را از بین برده بودند.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۰۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

وابستگی مجلس دهم به احزاب علت ناکارآمدی بود/ نمایندگان پاکدست باید شرایط مالی خود را برای مردم شفاف کنندسردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده سپاه ثارالله در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به پیام رهبری در افتتاحیه مجلس یازدهم مبنی بر پاکدستی و فعال بودن نمایندگان اظهار کرد: وقتی مردم بعضی افراد را به عنوان نماینده خود در مجلس انتخاب می کنند، این افراد باید پاک ترین افراد باشند و زندگی شان نسبت به گذشته تغییر نکند.

وی با بیان اینکه نمایندگی یک مسئولیت است، گفت: یک نماینده باید در تصویب قانون، وقت و حساسیت لازم را به خرج دهد و در اصل برای مردم و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی قانون گذاری کند.

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس یازدهم باید برای بهبود وضع معیشتی مردم قانون گذاری کنند، تصریح کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری، نماینده مردم بودن یک مسئولیت به مراتب سنگین تر نسبت به مسئولیت های دیگر است، زیرا مردم با رأی دادن به این افراد به آنها اعتماد کرده اند و از این سو نمایندگان باید پاک دست بوده و شرایط مالی شان برای مردم شفاف باشد.

کوثری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت ناکارآمدی مجلس در دوره های اخیر و در رأس امور نبودن آنها چیست؟ اظهار کرد: وقتی نماینده تصمیم گیری را خودش انجام ندهد، کارآمدی اش را از دست می دهد.

جانشین فرمانده سپاه ثارلله تاکید کرد: اگر در چارچوب قانون اساسی احزابی وجود داشتند که این احزاب برنامه های خود را برای اداره کشور به مردم ارائه می دادند، در اینجا مشکلی وجود نداشت که نمایندگان با سمت و جهت احزاب خود حرکتشان در مجلس را تنظیم کنند، زیرا مردم به برنامه احزاب رأی داده اند، اما وقتی چنین شرایطی وجود ندارد نماینده باید به صورت مستقل رأی خود را بدهد.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان مجلس دهم به دلیل وابستگی زیاد به احزاب در خارج از مجلس، خاصیت و ویژگی اصلی مجلس را از بین برده بودند و از این جهت اثر گذاری و کار آمدی لازم را نداشتند.

 

ارسال نظرات