معاون سیاسی حزب موتلفه در گفت و گو با «بسیج»:

مجلس دهم پاسخ مناسبی به مطالبات معیشتی مردم نداد

گفت: مجالس قبلی خدمات و اشکالات مختلف داشتند که می توان به عدم در نظر گرفتن اولویت های کشور از سوی مجلس دهم اشاره کرد.
کد خبر: ۹۲۴۵۲۸۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

مجلس دهم اولویت های کشور را در نظر نمی گرفتکاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به پیام رهبری در روز افتتاحیه مجلس یازدهم مبنی بر لزوم پاکدستی و فعال بودن نمایندگان مجلس اظهار کرد: امام خمینی (ره) همیشه بر این مسئله که مجلس باید در رأس امور قرار بگیرد تاکید داشتند؛ مقام معظم رهبری هم در این راستا نکات مهمی را در پیام خود مطرح کردند.

وی ادامه داد: اولین نکته این است که مجلس به عنوان رأس امور باید نقطه امید مردم و نقطه اتکا مجریان کشور باشد، همچنین نمایندگان باید شرایط و اولویت های کشور ار درک کنند، زیرا در برخی موارد مطالبی در مجلس مطرح می شود که نشان دهنده عدم در ک شرایط کشور از سوی نمایندگان مجلس است.

فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه هر نماینده باید حضور پر رنگ و فعالی در مجلس داشته باشد، گفت: نمایندگان باید وظایف خود را با پاکدستی و امانت داری انجام دهند و در مسیر تحقق عدالت اجتماعی حرکت کنند.

انبارلویی ادامه داد: معیشت طبقات ضعیف باید در اولویت قرار بگیرد تا گام های زیادی درمسیر اجرای عدالت برداشته شود، برای تحقق این امر حتما باید خطوط اصلی اقتصاد کشور اصلاح شود، مانند اشتغال، تولید، حفظ ارزش پول ملی، تورم و جلوگیری از اصراف هایی که در دستگاه اجرایی انجام می شود زیرا این موارد آسیب های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کنند.

معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس باید با قوه مجریه و قوه قضاییه تعامل داشته باشد تا قوا با یک آهنگ حرکت کنند، قوای سه گانه اگر با یک دیگر تنظیم نشده باشند و همگرا نباشند نمی توانند به اهداف مطرح شده توسط رهبری برسند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت در رأس امور قرار نگرفتن مجلس در دوره های اخیر چیست؟ اظهار کرد: مجالس قبلی خدمات و اشکالات مختلف داشتند که می توان به عدم در نظر گرفتن اولویت های کشور از سوی مجلس دهم اشاره کرد زیرا نمایندگان مجلس دهم پاسخ مناسبی به مطالبات معیشتی مردم ندادند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مجلس دهم با دولت همگرا بود، گفت: دولت به مردم وعده هایی داده بود و راه حل آن را در برجام می دید و در نهایت برجام هم به بن بست و بد عهدی آمریکا رسید و از طرف دیگر هم دولت پروژه دیگری برای بهبود شرایط اقتصادی نداشت.

انبارلویی تصریح کرد: زمانی که رهبرمعظم انقلاب اسلامی بحث اقتصاد مقامتی را مطرح کردند رئیس دولت همچنان به دنبال تحقق بخشی به برجام بود و پاسخ صحیحی نسبت به مطالبات معیشتی مردم نداشت، زیرا معتقد بود که با برجام می توان مشکل آب خوردن مردم را هم حل کرد؛ در صورتی که چند روزی می شود که شاهد مشکل آب خوزستان هستیم، بنابراین برجام کلیدی برای حل مشکلات اقتصادی نبود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار