خبرهای داغ:
دادستان شوط از سازش دو طایفه روستای مخور در توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۴۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰

  رحیم نوری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در آستانه عید سعید فطر و به برکت ماه مبارک رمضان، ماه بخشش و گذشت، دو طایفه روستای مخور از توابع شوط که سال‌ها با هم اختلاف داشتند با تلاش و پیگیری‌های موثر و مداوم رئیس دادگستری شهرستان با یکدیگر مصالحه کردند.

وی گفت: این دو طایفه چندین سال بود که با همدیگر اختلاف داشتند که به تشکیل پرونده‌های متعدد از جمله ضرب و جرح، نزاع دسته جمعی، ایجاد مزاحمت، توهین، تهدید و غیره منجر شده بود و هر روز نیز این اختلاف‌ها شدت می‌یافت و به بروز مشکلاتی برای منطقه و مراجع قضایی و انتظامی منتهی می‌شد.

این مسئول گفت: با میانجی‌گری عباس‌نژاد رئیس دادگستری، امام جمعه، فرماندار و سایر نهادهای نظامی، انتظامی و طی مراسمی که در مسجد جامع روستای مخور برگزار شد، این دو طایفه با هم سازش کردند.

نوری افزود: در این مراسم رئیس دادگستری شوط با استناد به آیه 10 سوره حجرات که می‌فرماید «انما المومنون اخوه فأصلحوا بین اخویکم و اتقوا الله لعلکم ترحمون» (به حقیقت ، مومنان همه برادر یکدیگرند پس همیشه بین برادران ایمانی خود صلح دهید و خدا ترس و پرهیزکار باشید، باشد که مورد لطف و رحمت الهی گردید) طرفین را به صلح و سازش و گذشت دعوت کرد؛ طرفین نیز با احترام به حضور مسئولین قضایی و توصیه‌های آنها مصالحه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات