بنا به توصیه‌های پزشکی و به تبعیت از سیره امام(ره) که بسیار مقید به دستورات پزشکی بودند، مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی لغو شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۵۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج، محمّدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره)، امروز (شنبه ۱۰ خرداد) در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب، گفت: قدرت‌های بزرگ و جهانخواران چه بخواهند و چه نخواهند، اندیشه سیاسی و مکتب سیاسی امام و قدرت تربیتی مکتب امام، واقعیتی انکارناپذیر در جامعه بشری است.

 

لغو برگزاری مراسم 14 خرداد در حرم مطهر امام/ پخش زنده سخنان رهبر انقلاب از طریق صدا و سیما

 

وی با بیان اینکه اگر بگوییم گفتمان غالب دنیا گفتمان امام است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر که بشر با پدیده‌های مهم روبروست و نگاه بشر به مدیریت ناکارآمد رهبران جهانی و تضادهای ناشی از فواصل طبقاتی، جنگ‌ها، ناامنی‌ها، ناتوانی دولت‌ها در مهار پدیده‌های شومی چون داعش و ساده تر از آن ضعف دولت‌های مدعی در مهار یک ویروس و آغاز رقابت‌های اقتصادی، تسلیحاتی و فرهنگی ابرقدرت‌ها باعث می‌شود که ما میزان اثرگذاری مکتب و شخصیت امام را رصد کنیم.

انصاری با یادآوری اینکه در سه سال گذشته سالروز ارتحال امام با ماه مبارک رمضان مقارن بود، افزود: قرار بود سی و یکمین سالگرد بزرگداشت امام با حضور بسیار گسترده ‌خیل عظیم زائران از سراسر کشور و دنیا برگزار شود، به همین دلیل، قبل از سال ۹۹ جلسات ستادی برگزار شد و دغدغه این را داشتیم که چگونه به این تقاضای فزاینده حضور مردم پاسخ دهیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بنا به توصیه‌های پزشکی و به تبعیت از سیره امام که بسیار مقید به دستورات پزشکی بودند مراسم ۱۴ خرداد را در حرم مطهر ملغی کردیم و متأسفیم که هزاران نفر بلکه صدها هزارنفر از شیفتگان امام در ۱۴ خرداد از زیارت مرقد امام و استماع سخنان رهبر فرزانه انقلاب محروم شدند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) درباره برنامه‌های بزرگداشت ارتحال امام راحل گفت: این بشارت را به مردم عزیز ایران می‌دهم که رهبر معظم انقلاب روز ۱۴ خرداد به صورت زنده از طریق صداوسیما، فضای مجازی و بلندگوی مساجد و هیئات با مردم سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: در مناطق سفید سراسر کشور که اجتماع مجاز است با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد. همچنین در برخی کشورهای اسلامی مثل لبنان و عراق برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه از روز ۱۳ خرداد، برنامه‌هایی در راستای محرومیت‌زدایی کلید خواهد خورد، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام، مرحله دوم حماسه مواسات را از حرم امام آغاز و ۴ میلیون بسته مواد پروتئینی را در سراسر کشور توزیع خواهد کرد.

وی افزود: قرارداد ایجاد ۱۸۰ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا از طرف ستاد فرمان امام و هفت بانک در روز ۱۳ خرداد امضاء می‌شود. همچنین برای سه هزار و پانصد خانواده محروم دارای دو معلول، مسکن ساخته خواهد شد

ارسال نظرات