خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات گفت: در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه ۱۲ هزار و ۲۹۶ بسته معیشتی بالغ بر ۳ میلیارد تومان در شهرستان قاینات توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۲۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ رضا هزاری در نشست خبری که با حضور فرماندار و امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در راستا مبارزه با ویروس کرونا، این تهدید را به فرصت همدلی، انفاق، ایثار و از خودگذشتگی و فرهنگ غنی انتظار تبدیل کردیم و در این مسیر به یاری خداوند و همکاری مردم سرافراز شدیم.

وی اظهار داشت: روحیه ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران مایه آبروداری و عزتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و از این بابت خدای متعال را شاکریم.

هزاری با اشاره به اقدامات خوبی که در این مدت برای مقابله با کرونا انجام شده است، گفت: نیاز است مردم از خدمات نظام و دولت اطلاع کافی داشته باشند اما انعکاس رسانه‌ای و بازتاب متناسب با شان مردم انجام نشده است.

دبیر رزمایش مواسات و کمک مومنانه شهرستان قاینات افزود: در سه مرحله برگزاری این رزمایش تعداد ۱۲ هزار و ۲۹۶ سبد کالا به ارزش بیش از سه میلیارد تومان بین قشرهای آسیب دیده از کرونا و نیازمندان در این شهرستان توزیع شده است.

وی بیان کرد: چهار هزار و ۸۰۰ سبد کالا با کمک مردم و بقیه با همکاری هلال احمر، کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها، آستان قدس رضوی و سایر نهادها تهیه و توزیع شده است.

هزاری با اشاره به اقدامات بسبج و سپاه در مبارزه با کرونا گفت: ضد عفونی هزار و ۳۸۰ خودرو شخصی، ۱۱۰ خودرو عمومی، ۱۲۰ مدرسه و آموزشگاه در این مدت انجام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی اولین کارگاه تولید ماسک در شهرستان و تولید ۷۵ هزار ماسک تا امروز، همکاری گروه‌های جهادی با فروشگاه‌های اینترنتی، تولید و انتشار کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی و همکاری ۱۲۳ نفر از بسیجیان با شبکه بهداشت و درمان در اجرای طرح‌های غربالگری از دیگر اقدامات بسیجیان و جهادگران بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج قاینات ادامه داد: در این مدت هزار و ۸۹ نفر در قالب ۱۷۹ گروه جهادی ویژه مبارزه با کرونا در شهرستان قاینات فعالیت داشته‌اند.

هزاری از واریز ۱۷۰ میلیون تومان کمک های نقدی به شماره حساب سپاه شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ تبدیل به کارت هدیه شده که در مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک مومنانه به نیاز مندان اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام علی رحمانی امام جمعه قاین هم در این نشست گفت: با همه‌گیری کرونا و درگیر شدن همه کشورها، چهره خبیث و پنهانی آمریکا و مدعیان آزادی و حقوق بشر به صورت شفاف و واضح برای همگان ظهور و بروز پیدا کرد.

امام جمعه قاین افزود: در مقابله با این ویروس، خوی استکباری و وحشی‌گری دنیای غرب و روحیه نوع دوستی و ایثارگری جوامع انقلابی و اسلامی برای همگان مشخص شد. 

وی گفت: نتیجه تربیت اندیشه الهی، تربیت قرآنی و معارف اسلامی، ایثارگری با مال، جان و حیثیت و آبروست که امروز در ایران اسلامی تبلور پیدا کرده و در مقابل آن سرقت‌های بین المللی اقلام بهداشتی توسط مدعیان حقوق بشر و بی‌اعتنایی به حقوق شهروندان نشان از فرهنگ مادی این جوامع است.

حجت الاسلام رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با شیوع بیماری کرونا و با توجه به اشراف مقام معظم رهبری به اوضاع ایران و جهان، طرح مواسات و رزمایش مومنانه را بیان کردند که باعث استقبال خوب و لبیک مردم و نیروهای تحت امر به فرمایشات ایشان شد .

وی ادامه داد: بنا به گزارشات واصله از اجرای سه مرحله رزمایش همدلی و مواسات در شهرستان قاین از جمع کمک های تهیه شده، ۲ هزار و ۳۰۰ سبد توسط نیروهای سپاه و بسیجی و مابقی را سایر ارگانها همچون هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی، مراکز نیکوکاری، ائمه محترم جمعه و جماعات، شوراهای شهر و روستا، دهیاری ها، بخشداری ها، آستان قدس رضوی، اداره اوقاف و امور خیریه و برخی از هیئت های مذهبی تهیه و توزیع کردند که جای تقدیر و تشکر از همه مردم و مسئولین دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها