خبرهای داغ:
حجت الاسلام ماندگاری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در ناحیه امام رضا (ع):

امام روحیه مقاومت را به ما آموخت

مراسم گرامیداشت سی ویکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضورجمعی از پاسداران وبسیجیان ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حسینه شهید مدافع حرم شهید قلی زاده برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۵۸۳۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۴

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در این مراسم با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) گفت: امام بزرگوار به اعتقاد ما یک شخصیت قرآنی است، آیاتی که شخصیت امام را می‌شود به وسیله‌ی آن تبیین کرد.

وی با بیان اینکه بندگی و انسان کامل شدن در مسیر زندگی یک قاعده دارد آنهم یک قرارداد بین ما و خداست افزود: حضرت امام چهار ویژگی داشت که خداوند به امام بزرگوار برکت بی نهایت داد که شهید سلیمانی یک نمونه ازآن برکت هاست.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری با اشاره به آیه‌ی ۸۸ سوره‌ی یوسف بیان کرد: حرکت باید مجاهدانه باشد یعنی هر چه که در توان داریم باید استفاده کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی، حرکت جهادی با تنبلی و محافظه کاری سازگاری ندارد گفت: بسیجی‌ها و طلبه ها، در برخورد با کرونا جهادی عمل کردند.

ماندگاری با اشاره به آیه‌ی ۱۵ سوره حجرات اظهار کرد: حرکت اصلی امام حرکت جهادی است.

وی در ادامه بیان کرد: امام یک مجاهد است، یعنی هر چه در توان داشت به کار گرفت؛ حضرت امام در طول عمر خود در دفاع از انقلاب، چیزی کم نگذاشتند.

حجت الاسلام ماندگاری روح شخصیت حضرت امام را جهادی دانست و با اشاره به ویژگی‌هایی جهادی حضرت امام تاکید کرد: عده‌ای متاسفانه درصدد تحریف شخصیت امام هستند و او را در قالب یک معلم اخلاق به جامعه معرفی می‌کند.

وی با اشاره به کتاب ۲۵۰ ساله (نوشته‌ی مقام معظم رهبری) افزود: اصلی‌ترین عنصر زندگانی اهل بیت مبارزه با ظلم و تبیین حق و باطل بوده است دشمنان با مباحث اخلاقی اهل بیت کاری نداشتند. مجاهد آن کسی است که هر مانعی را برای تحقق حاکمیت الله دید؛ باید با آن مبارزه کند.



این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه تاکید کرد: منتظر امام زمان (عج) کسی است که با باطل مبارزه می‌کنند؛ مشکل اصلی دشمنان هم این است.

ماندگاری، دومین عنصر شخصیت امام را مقاومت ذکر و اظهار داشت: دشمنان به دنبال ایجاد مانع هستند. اگر اهل مقاومت بودیم؛ موانع را کنار می‌زنیم و با همان روحیه جهادی جلو می‌رویم؛ اما اگر اهل مقاومت نباشیم تسلیم دشمنان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام، تسلیم خیلی اتفاق افتاده است افزود: شکست‌هایی که در جبهه اسلام دیده می‌شود به خاطر عدم مقاومت در برابر دشمنان بوده است.

ماندگاری، به ایجاد موانع‌های مختلف دشمنان نظیر موانع علمی، ایجاد شبهه، موانع سیاسی و ... اشاره و تاکید کرد:دشمن به دنبال این است که ما را از مسیر خارج کند. اما ما مقاومت کردیم؛ چون دست خدا با ماست. در آیات قرآن، مقاومت همراه با صبر آمده است؛ اگر می‌خواهید به نتیجه برسید باید اهل مقاومت باشید.

وی با بیان اینکه، کار جبهه شیطان (دشمن) ایجاد ترس در دل‌ها از سختی‌ها ومشکلات است و این در حالی است که با مشکلات انسان‌ها ساخته می‌شوند تاکید کرد: امام روحیه مقاومت را به ما آموخت او شاگرد اهل بیت بود و به ما نشان داد که پیروی از اهل بیت بن بست ندارد.

این کارشناس مسائل مذهبی، سومین ویژگی شخصیت امام را استقامت عنوان و افزود: استقامت تا آخر خط ماندن است. با مجاهدت و تلاش حداکثری می‌توان موانع را کنار زد.



وی، آخرین ویژگی شخصیت امام را مراقبت دانست و افزود: این مراقبت، روح هر سه ویژگی است، امام مراقبت را در تمام شئون زندگی، بلکه مراقبت بر خط صراط مستقیم داشت.

ماندگاری، با اشاره به بیان آیت الله مشکینی (ریس فقید مجلس خبرگان رهبری) که گفته بودند «دو بال پرواز داریم؛ مجاهدت و مراقبت» که این مستقیم در قرآن، یعنی اهل بیت و ولایت فقیه است. امام مراقبت بر خط صراط مستقیم داشت.

این کارشناس مسائل مذهبی، با اشاره به ۴۵۰ آیه قرآن در باب تقوا افزود: مراقبت در قرآن آمده است؛ افرادی که اهل مراقبت باشند. خداوند چشم آنان را باز می‌کند – در کار‌ها گشایش ایجاد می‌کنند.

وی، امام را یک انسان قرآنی دانست که نزدیک به مرز‌های انسان کامل یعنی معصومیت بود اظهار کرد: حضرت امام یک مربی بود و خداوند بعد از رحلت امام، خلف صالحش (رهبر معظم انقلاب اسلامی) یک مربی هستند را عنایت فرمودند که برای ما حجت است.
 
ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: اگر انسانی در عصر غیبت در طراز انسان منتظر نباشد؛ هیچ عذر وبهانه‌ای در محزر خداوند از او پذیرفته نیست. چون آن دو مربی (امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی) را که خداوند به ما عنایت فرمودند: سنگ تمام گذاشتند. شهداهم حجت هستند که با همین دو مربی تربیت یافته اند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات