مسئول سازمان بسیج رسانه استان هرمزگان با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) در یادداشتی شخصیت امام خمینی رحمت الله علیه را معرف اسلام ناب برای همه مردم جهان و جویاندگان حقیقت عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۱۷
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

به‌گزارش‌خبرنگارخبرگزاری‌بسیج‌هرمزگان‌،محمد امین ذاکری در این یادداشت نوشته است: بیش از سی سال از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران می گذرد و یاد و نام ایشان در جای جای جهان بر زبان ملتهای مستضعف و آزادیخواه همچنان جاری است. شخصیتی که با توکل برخدا و با تکیه بر قدرت لایزال الهی فصل نوینی از حکومت ناب محمدی را در جهان احیا کرد. با نگاهی به سیره زندگانی و کلام امام راحل می توان دریافت هدف ایشان در نهضت اسلامی، هدایت ملتهای مسلمان و نجات آنان از قید بردگی و اسارت طاغوت و رشد و تعالی در مسیر الهی است.
عزم راسخ امام خمینی رحمت‌الله علیه در مقابله با استبداد و استکبار درحالی‌که دنیا در دو قطب شرق و غرب ذوب‌شده بود تمام معادلات سیاسی جهان را تغییر داد و امروز فرزندان خمینی کبیر با الهام از شخصیت بی‌همتای ایشان، آمریکای مستکبر را نه‌تنها در منطقه غرب آسیا که در کنار دیوار کاخ سفید به‌زانو درآورده‌اند.
احیای اسلام و روح خودباوری ملت به‌عنوان آرمان‌های امام راحل نه‌تنها در ایران اسلامی به بار نشسته بلکه امروز انقلاب اسلامی در سراسر جهان الهام‌بخش ملت‌های آزاده درراه مبارزه با مستکبران و رهنمودهای امام بزرگوار ما روشنی‌بخش مسیر استقلال، آزادی و عزت مستضعفان در برابر زورگویان شده است.
شجاعت، زهد، ساده زیستی، تقوا، اخلاص و عامل بودن امام به احکام اسلام شخصیتی معصوم گونه را از ایشان متجلی ساخت که نتیجه آن معرفی اسلام ناب برای مردم جهان بود و از این طریق بسیاری از جویندگان حقیقت راه خود را برای رسیدن به معنویت و رهایی از قید تاریکی پیدا کردند.
هرچند شخصیت امام خمینی (ره) در این دوران منحصربه‌فرد و تکرارناپذیر و فقدان ایشان برای همه ما بسیار ناگوار است اما عمل به رهنمودهای او تضمین‌کننده رستگاری و موفقیت ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان است. وصیت‌نامه امام چراغ راه ما و تبعیت از خلف صالح او وظیفه‌ای شرعی و عقلی در این برهه حساس و پر فتنه است که دشمنان از هر سو برای خاموش کردن این نور الهی به تکاپو افتاده‌اند.
ملت بصیر، صبور، مؤمن و همیشه درصحنه ایران ثابت کرده‌اند که همواره در مسیر امام و شهدا باقی خواهند ماند و مکر دشمنان آنان را از مسیر حق گمراه نخواهد کرد و به همین خاطر امام راحل در وصیت‌نامه خود فرموده‌اند: ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی (صلوات الله و سلام علیهما) می‌باشند.

ارسال نظرات