خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز دشمنان در برابر انقلاب احساس مرگ تدریجی می کنند، گفت: آنچه سبب شد انقلاب با همه دشمنی های داخلی و خارجی در این نقطه قرار بگیرد و ما بعد از ۳۱ سال از رحلت امام(ره) سرمان را بالا بگیریم که پیروی امام(ره) هستیم، رهبری مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۹۲۴۶۴۵۰
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در اصفهان با بیان اینکه 14 خرداد تنها گرامیداشت رهبری کبیر انقلاب و تکریم از این انسان الهی و خدمت گزاری به بشریت نیست، اظهار کرد: 14 خرداد چراغ راه آینده و جهت دهده حرکت ماست؛ تا مکتب، راه و خط امام (ره) وجود دارد، امام زنده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام معمار انقلابی بود که اسلام ناب را زنده کرد و آن را حیات بخشید و در پرتور حیات اسلام ناب، به حیات رسیدیم، قرآن یکی از  دستاوردهای دین را، برخورداری از حیات انسانی می داند.

وی افزود: اسلام زنده کننده است و امام اسلام را زنده کرد، امام به ما حق حیات داد؛ انقلابی به پا کرد که جبهه باطل را در سراشیبی سقوط قرار داد.

حجت الاسلام حاجی صادقی با توضیح اینکه بیش از 40 سال از انقلاب می گذرد و انقلاب در این مدت فراز و نشیبی هایی داشته است؛ بیان کرد: انقلاب ما در این چهل سال توقف نداشته است اما دشمنان این انقلاب در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند؛ امام(ره) انقلابی به پا کرد که  روحیه انقلابی، جهادی، حسینی و سلحشوری را جایگزینی روحیه های دنیا طلبی و شهوترانی ها کرد.

وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب مهمترین شاخص نهضت امام را تحول معرفی کردند، اظهار کرد: بزرگترین تحولی که امام به وجود آورد تحول در نیروی انسانی و ارزش ها بود؛ امروز الگو های جامعه ما حاج قاسم ها، همت ها، خرازی و ردانی پورها و دیگر شهدای بزرگ هستند.

انقلاب اسلامی، مدل جدیدی از حاکیمت و مدیریت جامعه

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: امام راحل مدل جدیدی از حاکیمت و مدیریت جامعه را تحت عنوان نظام ولایی ارائه کرد که تجلی بخش توحید ربوبی امام(ره) است؛ امام(ره)، انقلابی بپا کردند که نه تنها اسلام ناب را زنده کرد، ماموریت خود می داند که عالم را آماده ظهور کند.

وی اضافه کرد: کدام عامل، حرکت و تحولی بیش از انقلاب به به نهضت ظهور خدمت کرد؛ خیلی ها از علائم ظهور می گویند اما ادبیات دینی به ما یاد داده که از شرایط ظهور بگوییم و مقدماتی که باید فراهم شود.

حجت الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تحقق دو شرط تبری و انزجار در برابر دشمان و ولایتمداری، شرایط را برای ظهور آماده کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: امام خمینی (ره) در زمان ما، نظام ولایی در  قالب نیابت از معصوم ایجاد و یک دهه آن را مدیریت کرد؛ این نظام ولایی بعد از امام از بین نرفت و ادامه پیدا کرد.

دشمن باور کرده است که با وجود انقلاب اسلامی مرگش قطعی است

وی اظهار کرد: امروز دشمنان در برابر انقلاب احساس مرگ تدریجی می کنند و باور کردند با وجود انقلاب اسلامی مرگشان قطعی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: آنچه سبب شد انقلاب با همه دشمنی های داخلی و خارجی، نفود فکری، سیاسی و جریانی، فنته گری ها، ترور و تحریم در این نقطه قرار بگیرد و ما بعد از ۳۱ سال از رحلت امام سرمان را بالا بگیریم که پیروی امام هستیم، رهبری مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه آنچه بعد از پیامبر (ص) رخ نداد در انقلاب اسلامی رخ داد، گفت: بعد از امام(ره) کسی از جنس امام انقلاب را به دست گرفت و امام خامنه ای خود را شاگرد مکتب امام می داند.

امام خامنه ای بعد از 31 سال بزرگترین پاسدار نهضت و راه امام است

وی افزود: امام خامنه ای بعد از 31 سال بزرگترین پاسدار نهضت و راه امام است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه دومین عاملی که انقلاب را ۴۰ ساله کرد، امت ولایتمدار است، ادامه داد: تا این پیوند و فرمانبرداری در بین رهبری و مردم وجود دارد، انقلاب پایدار و دشمنان آن نابود است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد‌: رهبر انقلاب امروز بزرگترین تکلیف ما را دغدغه ماندگاری انقلاب اعلام کردند؛ امروز بزرگترین تکلیف وارثان شهدا، امام راحل و دلدادگان مکتب اهل بیت، تضمین ماندگاری انقلاب است و تمام تلاش دشمن این است که ماندگاری انقلاب را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به شاخص های مکتب امام راحل تصریح کرد: رهبر انقلاب امروز فرمودند که اولین شرط ماندگاری انقلاب، روشن ماندن موتور انقلاب است؛ موتور انقلاب، اسلام ناب در برابر اسلام سکولار و امریکایی است، اسلام سکولار، اسلامی است که دردسری برای امریکا ندارد.

وی اضافه کرد: امریکایی ها اعلام کردند که با اسلام بی زهر مانند اسلام عربستان که توجیه کننده ظلم ظالمان است، مشکلی ندارند؛ ما از مسئولان و مردم می خواهیم که نگذارند این چراغ اسلام ناب اسلام خاموش شود.

یکی از تحول های مهم تحول در مفهوم دینداری است

حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که یکی از تحول های مهم تحول در مفهوم دینداری است، افزود: امروز باور کردیم که شاخصه دین داری روحیه جهادی و حضور در صحنه برای دفاع از مردم است؛ شاخص دینداری این است که خدا و مردم را در مقابل هم نبینیم.

وی بیان کرد: شاخص دوم خط و نهضت امام مبارزه و مقابله با استکبار است؛ امام به ما نترسیدن را یاد داد و به ما یاد داد می توان ابر قدرت ها را شکست داد و امریکا را زیر پا له کرد.

اسلام دین صلح است اما با ظالم و متجاوز به مردم صلح نمی کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با توضیح اینکه رهبر انقلاب فرومودند که حضرت امام کاری کرد که امریکایی ها اذعان کنند، «امام خمینی ما را تحقیر کرده است»، گفت: برخی دنبال این نباشد که بین همه آشتی برقرا کند؛ اسلام دین صلح است اما با ظالم و متجاوز به مردم صلح نمی کند.

وی تصریح کرد: امریکا همان شیطان بزرگ است و مقابله با شیطان دستور قرآن است؛ دشمنی با شیطان بزرگ را امام(ره) به ما یاد  داد و خدا را شکر امروز این در جامعه ما نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: امروز رهبر انقلاب فرمودند که «امریکایی ها و استکبار اینقدر بد و زشت عمل کردند که اگر کسی هم تا دیروز احساس می کرد می تواند ما را به دوستی امریکا دعوت کند، امروز دیگر جرائت آن را ندارد»؛ کرونا و حوادث اخیر قسمتی از توحش غرب را نمایان کرد.

وی با بیان اینکه سومین شاخص مکتب امام راحل را ولایت مداری دانست و تصریح کرد: در نظام اسلامی و مکتب قرآن یاد گرفته ایم که فقط قانون و حاکمیت خدا می تواند حکومت کند.

ملاک مشرعیت و مقبولیت مسئولان سرباز ولایت بودن است

حجت الاسلام حاجی صادقی تأکید کرد: همه مسئولان و سازمان ها بدانند که مشروعیت، مقبولیت و حقانیت آن ها به این است که سرباز ولایت باشند نه سر بار ولایت؛ امروز این را از همه می خواهیم و همه باید به آن ملتزم باشیم.

وی اضافه کرد: سکاندار نظام ولایی، ولایت فقیه است؛ این ولایت فقیه است که انقلاب را  ۴۰ سال از همه گردنه ها عبور داده و در دهه های مختلف از تهدیدها، فرصت ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه چهارمین شاخصه خط امام(ره)، روحیه انقلابی، جهادی و عاشورایی است، گفت: روحیه ایستادگی، نترسیدن و مباره و خلاصه روحیه حسینی باید در ما فعال باشد و ما را منفعل نکنند؛ روزی ۱۸ هزار نفر با امام بیعت کردند، 12 هزار تومار نوشتند اما ۷۲ نفر انقلابی در صحنه حضور داشتند.

حاجی صادقی با اشاره به مسئولیت سنگین حوزه های علمیه و طلبه ها تأکید کرد: امام صادق(ع) چهار هزار شاگرد داشتند اما 17 نفر ولایتمدار نداشتند؛ نباید اجازه دهیم روحیه ولایتمداری در ما فروکش کند.

وی با اشاره به اوضاع شیوع کرونا ایران و کشورهای غربی، اظهار کرد: کرونا در ایران بار دیگر مساجد را پایگاه های خدمترسانی به مردم کرد اما غربی ها به دزدی، غارت و جنگ داخلی دچار شدند.

حکومت برای مردم است نه بر مردم

نماینده ولی فقیه در سپاه شاخص دیگر مکتب امام راحل را مردم سالاری واقعی دانست و بیان کرد: همه مسئولان باید باور داشته باشند که خدمتگزار مردم هستند، حکومت برای مردم است نه حکومت بر مردم؛ مردم سالاری یعنی سالار و صاحب حکومت مردم هستند.

وی اضافه کرد: شاخص ششم پیشرفت و حرکت تحولی در همه ابعادااست؛ امام راحل نه تنها در بحث دین داری و آبادانی آخرت بلکه ما را در همه میدان های علم و نوآوری و دفاعی عزت بخشید و این باید ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی تأکید کرد: باید همه جوان های ما میدان و جرئت پیدا کنند و در برابر دنیا جسارت خود را نشان دهند؛ قسمت هایی از این میدان داری را امروز شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: آخرین شاخصی که رهبر انقلاب در مورد نهضمت امام خمینی (ره) عنوان کردند نگاه جهانی به انقلاب اسلامی است؛ ما پیرو دینی هستیم که سخن از امت اسلامی می گوید که نهضت ظهور را برای همه جهان می خواهد و رسالت بزرگ انقلاب اسلامی آماده سازی جهان برای ظهور است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها