عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با «بسیج» :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: با مدیریت انقلابی باید بازار مسکن را کنترل کرد تا قشر کم درآمد جامعه هم صاحب مسکن شوند.
کد خبر: ۹۲۴۹۱۳۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان گفت: از زمان یکی از مسئولان حوزه مسکن، مشکلات بسیاری در حوزه مسکن ایجاد شد وی دیدگاه‌های خاصی داشتند و فاصله زیاد شد و امروز در تهران خیلی از واحد‌هایی که ساخته شده است بلا تکلیف است که عرضه و تقاضا با یکدیر همخوانی ندارد.

وی افزود: در دولت به ویژه بنیاد مسکن که اراده وجود دارد باید مدیریت و برنامه ریزی شود که واحد‌های تولیدی و بلاتکلیف تعین تکلیف شود، مالیات‌هایی وضع شود که مسکن بی جهت ساخته نشود، قیمت‌های نجومی بگذارند مردم توانایی خرید  مسکن با افزایش قیمت‌های بالا را ندارند.

مالکی بیان کرد: افزایش بی رویه خودرو هم قابل کنترل نیست، جریان مافیایی که در افزایش قیمت مسکن و خودرو وجود دارد کمر مردم را شکسته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: در گزارشاتی که وزیر مسکن در چند روز گذشته ارائه کرده است علائمی هست که نمایندگان مجلس در این عرصه ورود کنند که اگر این اتفاق بیافتد و بر اساس این گزارش کار ارائه شود و کار تخصصی انجام خواهدشد.

این مسئول ادامه داد:معمولا دلالان از فضای مجازی استفاده می‌کنند و در راستای قیمت بحران ایجاد می کنند، که متاسفانه بحران قیمت در بحث مسکن را ایجاد کرده اند که در زندگی مردم تاثیر منفی دارد و این بایدتوسط دستگاه‌های ذیربط مدیریت شود.

مالکی اظهار داشت:  متاسفانه وزیر سابق راه و شهر سازی اعتقادی نداشتند که پشت سر هم مسکن ساخته شود و طرح مسکن مهر را مورد بی مهری خود قرار داد، وزیر فعلی بر خلاف وزیر سابق اقداماتی انجام داده که قشر کم در آمد هم به بتواند صاحب مسکن شوند.
ارسال نظرات