خبرهای داغ:
افتتاح بیستمین شعبه هایپراستار در فاز اول سیتادیوم ارومیه

از تسویه حساب طلبکاران رزت و اشتغال‌زایی برای 3 هزارنفر تا اتمام سیتادیوم

بیستمین شعبه هایپراستار واقع در فاز اول سیتادیوم ارومیه، 12 خرداد ماه 99 با حضور مدیران ارشد هایپراستار، شهردار، اعضای شورای شهر و مسئولان ارومیه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۷۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، تیم توسعه سیتادیوم که با تکیه بر جدیدترین اصول روز دنیا و با استفاده از دانش چیدمان صنوف، امکانات و استانداردهای لازم برای حضور بهترین برندهای خرده فروشی را فراهم کرده است، تصمیم داشت در روزهای پایانی سال 98 فاز اول خود را افتتاح کند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به کشور و گسترش آن تصمیم گرفت درراستای رعایت پروتکل های بهداشتی افتتاحیه را به تعویق بیاندازد.

یکی از مهم ترین ویژگی های توسعه فاز اول سیتادیوم ارومیه حضور فروشگاهی به صورت لنگر است، که در همین راستا هایپراستار که یکی از محبوب ترین برندهای خرده فروشی در ایران است، به عنوان لنگر فاز اول انتخاب شده است، هایپراستار به دنبال عبور از پیک کرونا بیستمین شعبه خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی افتتاح کرد.

همانطور که پیش بینی می شد، هایپراستار روز افتتاحیه با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد و همچنین بسیاری از خبرنگاران و سرمایه گذاران در خصوص ویژگی های فاز اول و دوم مرکز تجاری تفریحی سیتادیوم با مدیران این مرکز به گفت‌وگو پرداختند.

به زودی فاز اول این مرکز با حضور سایر برندهای معتبر داخلی و بین المللی افتتاح می‌شود

مجتمع تجاری سیتادیوم قبلا به عنوان مجتمع رزت شناخته می‌شد، شهرداری با یک شرکت قرارداد منعقد کرده بود که آن شرکت به صورت انبوه تبلیغات کرده و پیش‌فروش انجام داده و مبالغ هنگفتی از شهروندان گرفته، در نهایت کار را تعطیل  کرده و متواری شد، بعد از این اتفاقات با دستور شهردار، حجت الاسلام بهنام قلی‌اوغلی به عنوان مدیر پروژه و نماینده تام الاختیار شهردار وارد عمل شده و برای ساماندهی این پروژه اقدام می‌کند.

آن موقع املاک این پروژه به 41 نفر پیش‌فروش شده بود و به 20 نفر اعم از شیشه‌فروش، معمار و ... شرکت بدهکار بود، به طوری که یک فضای روانی نامناسبی را به وجود آورده، رسانه‌ها و آحاد مردم را نسبت به این پروژه و اقدامات مشابه بدبین کرده بود.

بعد از استقرار شهرداری در این پروژه، دو سرمایه‌گذار برای فعالیت اعلام آمادگی کردند؛ در نهایت سال 94 تفاهم نامه تنظیم شد که در سال 95 نیز عقد قرارداد صورت گرفت؛ احداث و تکمیل این پروژه با 30 درصد سهم شهرداری و 70 درصد سهم سرمایه‌گذار ادامه پیدا می‌کند؛ برای آغاز فعالیت همه مراحل قانونی طی شده و دو بار هم فراخوان صورت می‌گیرد و هم اکنون با نظارت کارشناسان و متخصصان، روند ساخت این پروژه با جدیت ادامه دارد.

در این راستا با حجت الاسلام بهنام قلی‌اوغلی مدیر پروژه و نماینده تام‌الاختیار شهردار مصاحبه‌ای انجام شده است.

تسویه حساب با طلبکاران رزت انجام شده است

قلی‌اوغلی در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: قبل از آغاز کار نسبت به فهرست‌برداری از بدهی‌های سرمایه‌‌گذار قبلی اقدام شد، متاسفانه هیچ گونه مستندات درباره افراد طلبکار و میزان طلب‌شان وجود نداشت و همین موضوع هم کار را سخت می‌کرد، به تدریج مردم با اسنادی که در دست داشتند مراجعه کرده، مستندات آنها بررسی شد و در صورت تائید صحت و سقم آن نسبت به پرداخت‌ اقدام می‌شد.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه مردم از سرمایه گذارقبلی نزدیک به 10 میلیارد تومان طلب داشتند، ولی ارزش مادی کاری که در این پروژه انجام شده بود فقط سه و نیم میلیارد تومان بود؛ بیان کرد: بنابراین براساس تدابیری که در شهرداری اتخاذ شد، پرداخت مطالبات مردم را جزو تعهدات سرمایه‌‌گذار جدید قرار دادیم، که همه آن مبالغ پرداخت شد.

وی در ارتباط با صاحبان ملک در پروژه رزت نیز، گفت: این افراد 41 نفر بودند که بین سه نفر از آنها و سرمایه‌گذار رد و بدل پول و ملک صورت نگرفته بود و صوری توافقاتی کرده بودند، که اسناد آنها را قبول نکردیم، با 19 نفر دیگر هم تسویه انجام شد و اصل پول همراه با سود را دریافت کردند ولی 19 نفر دیگر هم تمایلی برای تسویه حساب نشان ندادند.

قلی‌اوغلی با بیان اینکه بعد از این مراحل برای تغییر نقشه پروژه اقدام شد، اضافه کرد: برای 213 هزار و 132 متر پروانه ساخت دریافت شده است، که از این میزان 70 هزار متر تاکنون احداث شده است؛ فاز ب این پروژه 7 طبقه خواهد بود، یک طبقه آن ورزشی می‌شود؛ یکی از طبقات به فعالیت‌های فرهنگی نظیر آمفی‌تئاتر و سینما تعلق می گیرد؛ یک طبقه نیز به فودکورت و شهربازی اختصاص خواهد یافت.

برای خدمات‌دهی به اقشار کم‌بضاعت هم تدابیری اتخاذ خواهد شد

این مسئول به احداث 4 طبقه تجاری اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل این پروژه و بهره‌برداری کامل از آن حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد؛ به ویژه اینکه هم اکنون نوسان قیمت‌ها و عدم تعادل در نرخ مصالح و ابزارآلات باعث می‌شود که هزینه‌های ساخت و تکمیل پروژه بیش از پیش بالا برود.

وی با بیان اینکه در ماه جاری فاز «آ» با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی همچنین اصحاب رسانه افتتاح شد، ادامه داد: فاز «آ» پنج هزار متر هایپر را شامل می‌شود و قسمت تجاری نیز به زودی افتتاح می‌شود.

نماینده تام الاختیار شهردار در پروژه سیتادیوم با بیان اینکه برای خدمات‌دهی به اقشار کم‌بضاعت هم تدابیری اتخاذ خواهد شد، گفت: برخی برندهای خاص در این مجموعه ایجاد می شوند که مشتریان و درخواست‌کننده‌های خاص خود را دارند، ولی به طور قطع برای خدمات‌دهی به افراد با درآمدهای پایین نیز تمهیداتی اتخاذ خواهد شد، تا بتواند خرید و تفریح کرده همچنین لحظات خوشی را در کنار خانواده خود سپری کند.

قلی‌اوغلی اضافه کرد: همچنین تدابیری خواهیم اندیشید که این پروژه و بخش‌های مختلف آن مورد توجه مردم شهرستان‌های مختلف نیز قرار گرفته و به نوعی خدمات‌دهی خواهد شد تا روزی را که برای بازدید از این پروژه اختصاص داده‌اند دچار خستگی نشوند.

این مسئول گفت: به غیر از املاک و تجهیزات، تاکنون بیش از 230 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و برای تکمیل آن با احتساب نرخ روز حداقل 2 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است؛ خوشبختانه سرمایه‌گذار این پروژه توانمند بوده، با تلاش و پشتکاری که دارد سیتادیوم به سرانجام خواهد رسید.

سیتادیوم بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی شمال غرب کشورمان است

وی وجه تمایز این پروژه با نمونه‌های مشابه آن جدیت در ساخت و تکمیل آن دانست و ادامه داد: سیتادیوم بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی شمال غرب کشورمان است، از نظر کیفیت نیز در ایران رتبه دوم را از آن خود خواهد کرد؛ به خصوص اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت می‌شود و روزانه بیش از 2 هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

این مسئول دلیل موفقیت پروژه فوق تا این مرحله را حمایت تمام قد شهردار از سرمایه‌گذار عنوان کرد و گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر زیادی در ارومیه وجود دارد و ادارات همراهی لازم را با فعالان بخش خصوصی ندارند، بنابراین چنانچه سرمایه‌گذار این پروژه به حال خود رها می‌شد به طور قطع توفیقی به دست نمی‌آورد.

قلی‌اوغلی با اظهار اینکه شهردار ارومیه برای عمران و آبادانی این شهر از هیچ تلاشی فروگذار نیست، ادامه داد: شهرداری با تمام توان و با به کارگیری همه ظرفیت‌های خود پای کار آمده است و تا تکمیل و بهره‌برداری کامل از آن در کنار سرمایه‌‌گذار خواهد بود تا موانع را از پیش رو برداشته و نقش تسهیل‌گر ایفا کند.

وی ادامه داد: همین سرمایه‌گذار در سال 95 همزمان با انعقاد قرارداد در ارومیه، قرارداد دیگری هم در قزوین منعقد کرده‌ است، قرارداد قزوین هنوز در اندرخم کارهای اداری است، ولی ما در ارومیه یک فاز از آن را افتتاح کرده‌ایم که این مهم با حمایت و مشارکت شهردار تحقق یافته است.

مدیر پروژه سیتادیوم با اظهار اینکه ظرفیت اشتغال بی‌نظیری در این مجموعه ایجاد شده است و بعد از تکمیل پروژه برای3 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: اگر فقط هایپر را در نظیر بگیرید 250 نفر تاکنون جذب کرده است و پنجاه نفر نیز ما برای فعالیت در قسمت‌های مختلف به کارگیری کرده‌ایم و 300 نفر هم جذب خواهد شد؛ یعنی در واقع برای 600 نفر تا این لحظه شغل ایجاد شده است.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه اجرای پروژه‌هایی از این نوع موجب گردش مالی در استان و به راه افتادن چرخ‌های اقتصاد می‌شود، گفت: هر روز به طور متوسط 70 تا 80 کامیون انواع مصالح ساختمانی به این مکان حمل و در آن تخلیه می‌شود، تصور کنید چقدر شغل غیرمستقیم ایجاد شده و تا چه اندازه گردش نقدینگی در این فاصله رخ می‌دهد.

 سرمایه گذار اجازه فروش املاک را ندارد

قلی‌اوغلی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از تکرار ماجرای رزت چه تدابیری اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: به سرمایه گذار برای فروش و واگذاری املاک اجازه نداده‌ایم، گرچه برای فعالیت در این زمینه نیز رغبت داشت؛ البته در این زمینه هیچ گونه مخالفت شخصی و رفتار سلیقه‌ای اعمال نکرده‌ایم، بلکه طبق قانون پیش رفته‌ایم و سرمایه‌گذار نیز از آن تبعیت کرده است.

این مسئول ضمن ابراز تاسف از اینکه سرمایه‌گذار رزت برای ساخت پروژه به اینجا نیامده بود و از ابتدا نیت خرید و فروش داشت تا سایر مشکلات خود را حل کند، اظهار کرد: سرمایه‌گذار کنونی خوشبختانه از توان مالی بالایی برخوردار بوده، پشتوانه محکمی دارد و 22 هراز نفر پرسنل در سراسر کشور جذب کرده است، بنابراین با قوت در این پروژه جلو می‌رود.

وی، ابوالفضل پایداری و سید کاظم میرغنی صاحبان هلدینگ بوکا را سرمایه‌گذاران کنونی این پروژه عنوان کرد و گفت: این افراد سابقه درخشان و پیشینه روشنی در حوزه اقتصادی دارند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات