۵۰۰سری جهیزیه به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان به زوج های جوان نیازمند این استان تا پایان سال ۹۹اهدا می شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۸۹۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
فرهاد امندی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از بدو تاسیس تاکنون گفت:بیش از یک هزار و ۷۶۶ پروژه محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، خیرین، دستگاه‌های همکار، اهالی و گروه‌های جهادی نظیر مسجد، آبرسانی شرب و کشاورزی، خانه بهداشت، خانه محروم، خانه عالم، غسالخانه، مدرسه، زمین‌های ورزشی احداث، تکمیل و مرمت شده اند.
 
وی به سازماندهی و تشکیل ۲۵۶ گروه جهادی جغرافیا محور و ۷۳۱ گروه محله محور اشاره و اظهار داشت:همچنین ۵۹۹ گروه در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اعزام ۹۳۴ تیم پزشکی به مناطق محروم استان تاکید کرد:بیش از ۱۶۸ هزار نفر از بسیجیان اقشار مختلف در اردو‌های جهادی طرح هجرت ۳ شرکت و فعالیت نموده اند.
 
امندی از تهیه و توزیع ۱۱۰ مورد جهیزیه ویژه زوج‌های جوان تا پایان سال ۹۸ خبر داد و افزود:۵۰۰ سری جهیزیه تا پایان امسال نیز به زوج‌های جوان و نیازمند زنجانی اهدا می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد:اجرای طرح سواد آموزی برای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی پیشگیری از اعتیاد برای بیش از ۱۲۲ هزار نفر، توزیع ۲ هزار ۵۰۰ بسته بهداشتی و کمک‌های اولیه در مناطق محروم، تهیه و توزیع بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ بسته‌های معیشتی ویژه محرومین وتهیه وتوزیع بیش از یک هزار دست البسه ویژه محرومین از نمونه اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، خیرین، مردم و دستگاه‌های اجرایی متولی می‌باشد.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در ادامه به پرداخت ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای فعالان و مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی، تبدیلی و بسته بندی و امور اشتغالی خبر داد و تصریح کرد:همچنین کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، مهارتی و ترویجی برای بیش از ۲۱ هزار نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی اجرا و بیش، از ۵۰ نمایشگاه و فروشگاه به منظور کمک به معرفی و فروش محصولات تولیدی فعالان و کارآفرینان اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.
 
وی بیان داشت:همچنین ۴۱۶ صندوق قرض الحسنه مردم یار اشتغالزا در سطح پایگاه‌ها و مساجد تشکیل شده است.
 
امندی یادآور شد: احداث ۲۱ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده اهر در استان آذربایجان شرقی، احداث ۱۵ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه و کمک به هموطنان سیل زده کشور با حمایت‌های مردمی و خیرین در استان‌های مازندران (جویبار و بابلسر)، خوزستان (شادگان)، لرستان (معمولان) از اقدامات صورت گرفته توسط بسیج سازندگی در مواجهه با حوادث غیر مترقبه بوده است.
 
اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا
 
امندی به اقدامات بسیج سازندگی استان در مقابله با ویروس کرونا اشاره و بیان داشت:تعداد نفرات جهادی شرکت کننده ۷۸۱ گروه معادل ۵ هزار و ۴۲۰ گروه روز بوده است.
 
وی به کمک ۲۲ میلیارد ریالی خیرین در تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی اشاره کرد و گفت:۸۱ هزار بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه تهیه دربین نیازمندان استان توزیع گردید.
این مسئول افزود:همچنین ۱۰۸ کارگاه تولید ماسک اقدام به تولید بیش از یک میلیون و ۵۳۸ هزار عدد ماسک نمودند.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان به اقدامات این سازمان در سال جاری اشاره و اذعان داشت: تکمیل و افتتاح ۱۴۴ پروژه، انعقاد قرارداد جهت احداث ۲۲۹ پروژه عمرانی محرومیت زدایی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بصورت مشارکتی با خیرین و دستگاه‌های اجرایی، افزایش صندوق‌های قرض الحسنه به ۵۵۰ صندوق و راه اندازی و حمایت از قطب‌های اقتصاد مقاومتی از طرح‌های این سازمان بوده که امید است تا پایان سال ۹۹ اجرایی شود.
ارسال نظرات