تقوی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت معیشت مردم است با بیان این سخن رهبر انقلاب که فرمودند آرزوی من این است شیرهای نفت بسته شود گفت: ‌ با کشاورزی و منابعی که داریم می‌توانیم جای نفت را پر کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۲۳۹۰
|
۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم نهضت سراسری جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که صبح امروز در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با بیان اینکه خدا در نان برای ما برکت قرارداده اظهار داشت: در هر کجا فقر باشد کفر هم آنجا همسایه دیوار به دیوارش است، هر نظامی اگر بخواهد کارآمدی خود را نشان دهد باید توانایی خود را در مبارزه با فقر انجام بدهد.
وی با بیان اینکه در اسلام از فقر به مرگ سیاه تعبیر شده است افزود: در نظام اسلامی کارهای زیادی برای مردم انجام شده و برنامه هایی تعبیه شده تا برای مردم رفاه تامین شود اما به هر حال ما نباید قانع باشیم و باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود در جهت فقرزدایی استفاده کنیم.
نماینده مردم تهران اذعان کرد: در گام اول انقلاب ملت با حضور خود در صحنه، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کردند و همانطور که امروزه می‌بینیم، آمریکا موفق نشده طرح‌های خود در منطقه را انجام دهد و ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم در عرصه بین المللی شناخته شده است، ما گام اول را با قدرت برداشتیم و قدرتمندانه حرفمان را زدیم.
رئیس سنی مجلس یازدهم شورای اسلامی ادامه داد: گام دوم نظامی سازی، گام سوم دولت اسلامی، گام چهارم جامعه سازی و در آخر تمدن سازی است که یکی از ارکان تمدن سازی به مسئله تغذیه بر می‌گردد.
نماینده سابق ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت معیشت مردم است با بیان این سخن رهبر انقلاب که فرمودند آرزوی من این است شیرهای نفت بسته شود گفت: ‌ با کشاورزی و منابعی که داریم می‌توانیم جای نفت را پر کنیم.ما با این شرایط فعلی ظرفیت تامین منابع غذایی 150 ملیون نفر در کشور را داریم به شرطی که کشاورزی ما علمی شود.

وی خاطر نشان کرد: ما اگر بتوانیم تنها سبزیجات و صیفی جات را به روسیه صادر کنیم بیش از درآمد نفت توانایی ارز آوری داریم.
رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مدیریت جهادی، ورود جوانان به عرضه تولید، عدالت در تخصیص منابع، به کارگیری نخبگان، بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی داخلی، استفاده از موقعیت استراتژیک کشور، مبارزه با فساد، رشد اقتصاد دانش بنیان با پشتوانه دولت در جهت رفع موانع تولید را از عناصر جهش تولید خواند و افزود: تا جوانان سر کار نیایند جهش تولید صورت نمی‌گیرد. ما باید پارک‌های دامپروری و کشاورزی تولید کنیم تا هم از لحاظ کیفی و هم کمی در بخش کشاورزی رشد کنیم.

ارسال نظرات