عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت و گو با «بسیج»:

آمریکائی ها در نیم قرن گذشته همواره علیه ملت ایران فتنه انگیزی کردند/ نگاه آمریکائی ها به مسئله حقوق بشر یک نگاه ابزاری است/ زمزمه کنندگان مذاکره با آمریکا به دنبال دادن چه امتیازی هستند؟

سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکائی ها در نیم قرن گذشته به هیچ وجه در کنار مردم ایران نبوده اند و همواره بر علیه ملت ایران و به دنبال غارت منافع و منابع ایران بوده اند.
کد خبر: ۹۲۵۲۶۳۵
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  در گفت و گو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکائی و ضرورت بازخوانی جنایت های آمریکا گفت: آمریکائی ها از راه اندازی کودتاه ۲۵ مرداد در ایران همواره به دنبال فتنه انگیزی و اقدامات تروریستی بودند.

وی افزود: آمریکائی ها همان کسانی هستند که در جنگ هشت ساله به صراحت در کنار کشورهای متجاوز از جمله صدام قرار گرفتند و از آنها حمایت کردند و هزاران نفر از جوانان ایرانی را به شهادت رساندند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این آمریکائی ها بودند که بعد از تشکیل انقلاب اسلامی همواره به دنبال ترور شخصیت های تاثیر گذار و انقلابی بودند که شهید بهشتی و ۷۲ تن از ایرانیان از جمله این افراد هستند.

وی با بیان اینکه آمریکائی ها با کمال وقاحت منافقین و تروریست ها را پناه دادند،گفت: آمریکائی ها منافقین را از لیست تروریستی خارج کردند و این آمریکائی ها بودند که شهدای محراب و شهید صدوقی را به شهادت رساندند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس افزود: آمریکائی ها بودند که هواپیمای مسافربری را مورد اصابت قرار دادند و به فرمانده ناو مدال افتخار دادند و اینها بخش کوچکی از عملکرد آمریکایی ها در حقوق بشر است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکائی ها امروز در کشور خودشان هم حقوق بشر را رعایت نمی کنند و مردم کشور خود را با فجیع ترین طرز ممکن قتل عام می کنند،گفت:امروز ماهیت پلید و خائنانه آمریکا علاوه بر اینکه برای کشورهای دیگر نمایان شده مردم خود آمریکا هم به این ماهیت پی برده اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به دیگر جنایت های آمریکا بیان کرد: سالیان سال آمریکائی ها با بمباران و غارت کشور یمن مردم این کشور را در گرسنگی نگه داشته اند و تنها در یک روز هواپیمای سعودی ۴۰۰ بار مردم یمن را بمباران کردند و آمریکائی ها صرفا تماشاچی بودند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و عدم انجام تعهدات برجامی بیان کرد: آمریکائی ها بودند که به تعهدات خودشان در برجام پایبند نبودند و علاوه بر اینکه در دوران اوباما تعهدات نقض شد در دوران ترامپ هم آمریکا از برجام خارج شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: علیرغم مذاکرات فشرده ای که در برجام انجام شد این آمریکائی ها بودند که زیر برجام زدند و اگرچه برجام نواقص فراوانی داشت اما آمریکائی ها به آن هم پایبند نبودند و همه امتیازات را گرفتند اما یک روز هم به تعهدات خود عمل نکردند.

وی با بیان اینکه این مسائل و عملکرد سیاه آمریکا نشان می دهد که آمریکائی ها نگاهشان به مسئله حقوق بشر یک نگاه ابزاری است،گفت: آمریکائی ها در نیم قرن گذشته به هیچ وجه در کنار مردم ایران نبوده اند و همواره بر علیه ملت ایران و به دنبال غارت منافع و منابع ایران بوده اند.

سلیمی با اشاره به کسانی که امروز دم از مذاکره با آمریکا می زنند گفت: کسانی که دم از مذاکره با آمریکائی ها می زنند باید روشن کنند که چه چیزی می خواهند در مذاکرات بدهند و در مقابل آن چه چیزی دریافت کنند چراکه مذاکره یک بده بستان است.

وی افزود: زمانی که هسته ای را یکجا به آمریکائی ها دادیم و آنها به ریش ما خندیدند امروز باید زمزمه کنندگان مذاکره روشن کنند که چه چیزی را به آمریکائی ها بدهند و کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند آیا تصور دارند که با مذاکرات جدید با آمریکائی می توانند تحریم ها را از بین ببرند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه امروز برای همه دنیا مشخص شده که آمریکائی ها دروغگو و فریب کار هستند و نیرنگ می زنند و با موجود دروغگو و نیرنگ باز نمی توان مذاکره انجام داد،گفت:کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند یا ساده اندیش یا عامل و یا اینکه حقیقتا دنبال این هستند که کلید کشور را به آمریکائی ها بدهند و ما را به کشوری همچون عربستان تبدیل کنند که در برابر زورگویی آمریکائی ها نتوانند کاری انجام دهند و به صراحت بگویند همچون گاو شیرده از منافع آنها استفاده می کنیم.

وی در این خصوص تصریح کرد: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند آیا  به دنبال این هستند که ایران را به گاوی شیرده برای آمریکا تبدیل کنند؟

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران در مقابل زورگویی ها و توهین های آمریکا به هیچ عنوان حاضر به سازش و مذاکره نیست و ملت ایران به خوبی می داند نتیجه مذاکره با آمریکا چیزی جز ذلت نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار