مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

۱۳ هزار و ۲۰۵ جلد کتاب در طرح بهارانه آذربایجان‌شرقی فروش رفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال ۱۳ هزار و ۲۰۵ جلد کتاب به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در طرح بهارانه در این استان فروش رفت.
کد خبر: ۹۲۵۲۸۰۳
|
۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: امسال طرح بهارانه کتاب در استان همزمان با شیوع کرونا اجرایی شده و در این طرح ۱۱۴ میلیون تومان یارانه در اختیار ۳۰ کتابفروشی عضو طرح قرار داده شد.

وی اظهار داشت: سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «بهارانه کتاب ۹۹» با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل ها» با عضویت بیش از ۷۰۰ کتابفروشی از سراسر کشور از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور اجرا شد و ۳۰ واحد عرضه و فروش کتاب از استان نیز در این طرح مشارکت کردند.

محمدپور اضافه کرد: امسال ۲۵ کتابفروشی از تبریز و ۵ کتابفروشی از شهرهای مراغه، بناب، مرند و قره آغاج مشارکت کردند و کتابفروشی های شهر کتاب، شایسته و مولی بیشترین فروش را داشتند.

وی ادامه داد: در این طرح علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کردند.

محمدپور یادآوری کرد: در «بهارانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی ها انجام شد.

 طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور انجام و در آن وجه تخفیف مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها