حجت الاسلام مصطفی عباسی،گفت: دهه كرامت تداعی‏ كننده عزم، قاطعیت و اراده آهنین بانوان والامقام صدر اسلام در جهان است.
کد خبر: ۹۲۵۳۲۸۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس علوم دینی و  قرآنی در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام و دهه کرامت با اشاره به برکات وجود مبارک حضرت ثامن الحجج (علیه السلام ) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  گفت: دهه كرامت تداعی‏كننده عزم، قاطعیت و اراده آهنین بانوان والامقام صدر اسلام در جهان است، زیرا اكثر مفاهیم سازنده‏ای كه ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‏شود و حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و حرم امام رضا(علیه السلام) كانون دعا، قرآن و پناهگاه امنی برای مناجات مومنان با خدای خودشان می باشد.

حجت الاسلام مصطفی عباسی در ادامه افزود: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و پایانش با ولادت امام رضا(علیه السلام) همراه می‌باشد. همچنین دهه کرامت یعنی به اندازه مهربانی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها ) و رئوفی حضرت رضا(علیه السلام ) ماهم مهربان و هم دل باشیم.

وی خاطر نشان کرد: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است، مهر و وفایی که خواهر مهـربان و دلداده را به هجـرت وادار نمـوده و غربت و بیـماری و مرگ را در فصل جوانی  برای او آسان کرده است.

کارشناس مسایل دینی گفت: دهه کرامـت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمـانی است و اینکه می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند. تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند. 

عباسی در پایان عنوان کرد: امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) همانند دیگر امامان معصوم ( علیهم‌السلام )دارنده تمام کمالات و فضائل اخلاق انسانی در مرتبه اعلی بود. ایشان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت، که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده اند، بلکه دشمنان کینه توز و سرسخت به مدح و ستایش او پرداخته اند. 

ارسال نظرات