مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در اختتامیه مسابقات نوآوری های صنعتی
مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات نوآوری صنعتی با حضور دکتر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی و جمعی از مسئولان صنعت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۲۷
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از برگزیدگان اولین دوره مسابقات نوآوری صنعتی با حضور دکتر شهبازی رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی و جمعی از مسئولان وزارت صمت و مدیر عامل کارخانه ایران خودرو در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان ایده های صنعتی تجلیل به عمل آمد و همچنین در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج مهندسین با سازمان زمین شناسی در 6 محور که بیشتر مبتنی بر آموزش و به کارگیری دانش آموختگان این رشته است امضا شد.

در ابتدا دکتر اصغری دبیر مسابقات نوآوری‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه سرمایه انسانی دانش محور از راه‌های مهم در برون رفت از توطئه‌های دشمن اظهار کرد: سازمان بسیج با همکاری دستگاه‌های مختلف و با مشارکت دادند ظرفیت نخبگان دانشور بسیج و ارائه راهکار میانبر اقدام به شناسایی مشکلات اصلی صنعت کرده است.

اصغری افزود: تعداد طرح‌های رسیده به دبیرخانه 300 طرح بوده که در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت 11 طرح به عنوان طرح نهایی پذیرفته شد.

در ادامه سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت با اشاره به جهت گیری کشور به سمت تولید گفت: شاید اولین بار است که مردم اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنند و الان به نوعی اقتصاد کشور در حال پوست اندازی سخت است.

وی اضافه کرد: الان کشور در شرایط ویژه قرار گرفته که اگر خوب مدیریت کنیم یک نقطه عطف در اقتصادی کشور است. ما در مجموعه وزارت صمت به دنبال ایجاد فرصت از این شرایط بحرانی هستیم. استراتژی و راهبرد اصلی ما متأثر از اقتصاد مقاومت و استفاده از ظرفیت داخل در قالب نهضت ساخت داخل مطرح است.

زرندی اضافه کرد: اگر توان تولید داخلی نداریم از مراکز دانش محور کشور یعنی دانشگاه‌ها یا شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم. در حوزه صادرات هم بر صادرات بر کشوهای همسایه تمرکز پیدا کردیم. ما باید تمام تمرکز خود را بر نوآوری در کشور قرار دهیم.

مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو  خلاصه‌ای از آخرین وضعیت تولید خودرو در کشور ارائه کرد و گفت:  حدود 30 هزار خودرو نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته خودرو تولید کردیم که تقریباً چیزی بالغ بر  30 درصد افزایش.

وی اضافه کرد: ما در 5 ماهه منتهی به سال 98 با تولید بیش از دو برابر 7 ماهه اول سال 98 توانستیم رونق تولید ایجاد کنیم. ما بعد از 8 سال توانستم خط اتوبوس سازی ایران خودرو را یک‌بار دیگر راه اندازی کنیم که در این زمینه یک توافق با شهرداری تهران داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات