رئیس اداره بندرو دریانوردی گناوه گفت: با راه‌اندازی خط کانتینری یخچالی، نخستین محموله محصولات کشاورزی از گناوه به کویت صادر شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۴۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، داوود بهادری اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های صورت گرفته در خصوص فعال کردن بنادر تابعه و بهره‌گیری از تأسیسات و زیر ساخت‌های ایجاد شده در آن‌ها و به منظور توسعه و افزایش مراودات تجاری با کشور‌های همسایه خط کانتینری یخچالی میان کشور‌های ایران و کویت از طریق بندر گناوه راه اندازی شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: این خط کشتیرانی تجاری با استفاده از لندینگ کرافت برای صادرات کالا‌های یخچالی مانند محصولات کشاورزی و دامداری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: نخستین محموله بارگیری شده از طریق این خط تجاری با بارگیری لندینگ کرافت آرا باختر به میزان تقریبی ۱۶۰ تن از انواع محصولات کشاورزی از بندر گناوه به مقصد کشور کویت صادر شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: این کشتی دارای ۴۹ متر طول است که ظرفیت ناخالص ۴۹۷ تن و ظرفیت تقریبی بارگیری هزار و ۲۰۰ تن را دارد.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این خط تجاری، در صورت رفع محدودیت‌های کرونایی در کشور کویت و با توجه به کاهش هزینه حمل و نقل ناشی از فاصله مناسب بندر گناوه تا کشور کویت و وجود پس کرانه مناسب این بندر و اهتمام مسئولان در رفع موانع صادراتی، صادرات به کشور کویت افزایش چشمگیری خواهد یافت.

بندر گناوه از مهمترین بنادر تجاری در جنوب کشور است که در ۱۶۰ کیلومتری شمال غربی بندر بوشهر و همجوار با خلیج فارس قرار دارد و بواسطه فاصله کوتاه ۱۴۰ مایلی با کشور کویت، امر صادرات کالا از این بندر می‌تواند برای صادرکنندگان هزینه‌های کمتری را به دنبال داشته و در افزایش صادرات کشور نقش مؤثری داشته باشد.

پایان خبر/
ارسال نظرات