در شرکت توزیع برق استان برگزار شد.

نشست آموزشی مدیریت بهینه مصرف برق ویژه مسئولان بسیج اقشار سپاه استان سمنان

نشست آموزشی مدیریت بهینه مصرف برق و بررسی راهکار‌های اصلاح الگوی مصرف، باحضور مسئولان بسیج اقشار سپاه استان، در شرکت توزیع برق سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۶۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
نشست آموزشی مدیریت بهینه مصرف برق ویژه مسئولان بسیج اقشار سپاه استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، نشست آموزشی مدیریت بهینه مصرف برق و بررسی راهکار‌های اصلاح الگوی مصرف، باحضور مسئولان بسیج اقشار سپاه استان، در شرکت توزیع برق سمنان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این برنامه آموزشی بیان داشت: اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی به عنوان قوانین بسیار ارزشمندی هستند که نگاه جاری و افق سال‌های آینده به نحو بسیار هوشمندانه و مدبرانه در آن پیش بینی شده است.
سید محمد موسوی زاده با بیان این که منابع محدودند و اگر در مصرف آن‌ها برنامه ریزی نشود و اسراف گردد، جملگی متضرر می‌شوند گفت: کشور‌هایی که دارای منابع غنی انرژی هستند، در استفاده از این منابع، مدیریت بهینه مصرف را همواره مدنظر دارند.
وی با اشاره به این که اتکای ما در حال حاضر سیاست‌های غیرقیمتی است که هر مشترک کمتر مصرف نماید، تشویق می‌گردد افزود: موضوع سیاست غیر قیمتی، فرهنگی و به معنای تغییر رفتار است و جنس کار فرهنگی زمان بَر بوده و با تمرین و تکرار، جایگزین ذهن می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر هر مشترک برق استان، یک لامپ ۴۰ واتی را در ساعت‌های پیک مصرف خاموش کند، حدود ۱۰ مگاوات صرفه جویی و مصرف برق کاهش خواهد یافت.
موسوی زاده اضافه کرد: متوسط مصرف برق هر کولرآبی حدود ۲۰۰ وات است و استفاده از دور کند کولر‌های آبی، قریب ۳۰ مگاوات برای استان صرفه جویی در بردارد.
در ادامه مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه استان با بیان این که مقام معظم رهبری، سال ۸۸ را اصلاح الگوی مصرف نامگذاری و سال ۸۹ سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف را تبیین کردند گفت: تحقق فرمایش معظم له در این زمینه، بخشی از جهش تولید است.
مرتضی دهرویه یادآور شد: اساس کار براین مبناست که مسئولیت‌ها در حوزه اصلاح الگوی مصرف نهادینه شود و هدف از برگزاری این نشست ها، هماهنگی و انسجام برای اجرای طرح‌های ارزشمند و عملیاتی برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف است.
جانشین فرماندهی در امور اقشار و بسیج متخصصین نیز در این نشست با تاکید بر این که حهش تولید باعث ارتقای بهره وری می‌گردد اظهارداشت: صرفه جویی به تعبیر مقام معظم رهبری، کم مصرف کردن نیست، درست مصرف کردن می‌باشد که نتیجه آن افزایش بهره وری است.
داریوش جلالی خاطرنشان ساخت: با تشکیل کمیته‌ای ویژه باحضور نمایندگان بخش انرژی می‌توان راهکار‌های عملیاتی اصلاح الگوی مصرف در حوزه‌های مختلف به ویژه ساختمان‌های اداری را به نحو شایسته‌ای پیگیری و اجرایی نموده و با بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف در بسیج دانش آموزی، دانشجویی، مهندسین، هنرمندان و بسیج سازندگی و اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با مدیریت مصرف، نتایج مطلوبی به دست خواهد آمد.
همچنین در این نشست، چک لیست خود ممیزی انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری، توسط سید بهروز کسائیان مدیردفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان آموزش و به سوالات حاضرین پاسخگویی شد./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار