این روزها صدای حقوق بشر آمریکا را از قعر چاه های سوری با طعم بمب های خون آلود می توان شنید.
کد خبر: ۹۲۵۳۳۷۸
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی صادق شهرکی،فعال بسیج رسانه در یادداشتی نوشت:

داشتن پوست تیره جرم نیست جمله ای که این روزها حقوق بی بشر آمریکایی را به چالش کشیده است .
شیطان بزرگ سالهاست که خود را مدعی اصلی حقوق بشر می داند و بهره گیری از امپراطوری رسانه ای و دستگاه های تبلیغاتی جریان ساز صهیونیستی موجب ادعای آمریکایی ها در زمینه حقوق بشر شده است.
امروزه یکی از مهم ترین مباحثی که ارتباط تنگاتنگی با افکار عمومی ملت ها دارد، رعایت مسئله حقوق بشر است، به گونه ای که بیشتر حکومت های جهان می کوشند نشان دهند در حکومت آنها، حقوق بشر نقض نمی شود و آنان، مدافعان واقعی این اصل اساسی اند تا حاکمیتشان را مشروعیت بخشند و واجد مشروعیت جهانی گردند.
اما در دنیای امروز وقتی صحبت از حقوق بشر آمریکایی می شود کدام صحنه در ذهنمان تداعی می شود؟
نگاه های نگران کودک چهار ساله فلسطینی بر جسد پدرش در خیابان های بیت المقدس یا لبخند های کج هنگام تحویل جایزه حقوق بشر برچهره های سران کاخ سفید
حقوق بشر؛ لباسی است که آمریکا و صهیونیسم برانواع جنایت های تاریخی خود پوشانده اند
آمریکایی که کمترین جنایت روزانه اش کشتار در عراق،سوریه و یمن است.
البته جنایات آمریکایی ها به همینجا ختم نمیشود و در همین نزدیکی در سیستان و بلوچستان نیز حقوق بی بشر خود را برای مردم نمایان کرد آن هم توسط گروهک ها گروهک هایی مانند جیش الظلم و جند الشیطان که عملیات های زیادی را در این منطقه اجرا کردند و سبب شدند تا افراد  بی گناه بسیاری به شهادت برسند.
آمریکایی‌ها در تاریخ خود انواع و اقسام جنایت‌ها را نسبت به مردم دنیا و جوامع بشری روا داشته‌اند؛ جنایت‌هایی که قطعا تا دهه‌ ها بلکه قرن‌ها از حافظه تاریخ زدوده نمی‌شود؛ از بمباران اتمی هیروشمیا و ناکازاکی با صد‌ها هزار کشته تا تجاوز به عراق و افغانستان با میلیون‌ها آواره.
حمله آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایران و کشتن ۲۹۰مسافر غیرنظامی تنها یکی از اسناد بیشمار جنایت پیشگی آمریکایی هاست.
حمایت گسترده تسلیحاتی از رژیم سعودی در حمله به مردم مظلوم یمن و چشم بستن بر جنایت های دولت میانمار علیه مسلمانان یکی دیگر از شاهکارهای حقوق بشری آمریکا است.
جداکردن کودکان و والدین مهاجر در خاک آمریکا و زندانی کردن آنان در قفس های آهنین تازه ترین دست پخت حامیان دروغین حقوق بشر است.
صدای حقوق بشر آمریکا را از قعر چاه های سوری با طعم بمب های خون آلود می توان شنید.
نقض حقوق بشر از طرف دولت آمریکا، فقط به جهان سوم و خاورمیانه منحصر نیست، بلکه حقوق فردی و اجتماعی افراد در داخل آن کشور نیز به چپاول می رود؛ تاریخچه نقض حقوق بشر در مورد سیاهان و سرخ پوستان، موضوعی انکارناپذیر است.
حقوق بشر به سبک آمریکایی ها همواره مایه خنده بوده است، آنها به هزار و یک جنایت دست می زنند و به خود اجازه می دهند تا در هر نقطه ای ورود پیدا کرده و دخالت نظامی داشته باشند آمریکایی ها صرفا حقوق بشر را روی ترازوی ثروت و قدرت وزن می کنند.
حقوق بشر را در منفعت طلبی و دست یابی به قدرت و ثروت بیشتر می دانند برای این ها همواره قدرت و ثروت حرف اول را می زند.
حال همین دولت، جامعه و دولت ایرانی را نه تنها متهم به نقض حقوق بشر می کند بلکه حمایت ایران را از حزب الله، مردم فلسطین و سوریه را نقص استقلال آن ها می داند چرا که حزب الله و گروه های مقاومت را تروریستی می داند و گروه های نظیر داعش، جبهه النصره و دیگر تروریست ها را دولت نامیده است و از آنان حمایت تسلیحاتی، مالی و قدرتی در منطقه انجام می دهد.
ایران از جمله کشورهایی است که قریب به ۱۷ هزار شهید ترور دارد. در بسیاری از این ترورها دست پنهان دولت آمریکا و حمایت­های آمریکایی آشکار شده است، مانند ترور دانشمندان هسته ای که مسئولان آمریکایی در صحبت­های خود به طور غیرمستقیم و تلویحی آن را راهکاری برای مقابله با هسته ای شدن ایران می دانستند. حال با این تفاسیر چرا این کشور بازهم در زمینه حقوق بشر ادعا دارد؟

همان گونه که رهبری اشاره داشتند: « پرونده‌ ی آمریکا، پرونده‌ ی رژیم صهیونیستی، پرونده‌ ی همین چند قدرت که در مقابل جمهوری اسلامی قرار دارند، از لحاظ مساله ‌ی حقوق بشر و طرفداری از حقوق ملتها و حقوق انسانها، پرونده ‌ی بسیار سیاهی است. »
لذا با الهام از رهنمودهای حکیمانه امام خامنه ای و با هدف بهره گیری از ظرفیت های خاص حادثه شهدای مظلوم هفتم تیر و دیگر شهدای گلگون کفن برای تبیین صلابت و پایداری بیش از پیش مردم، حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در برابر این نوع توطئه ها و بازخوانی مجاری و بسترهای نفوذ دشمنان «ششم تا دوازدهم تیرماه» را به عنوان «هفته حقوق بشر آمریکایی» اعلام کردند.
 
 
یادداشت روز: صادق شهرکی
ارسال نظرات