خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: لازمه ترویج کتابخوانی، برنامه‌ریزی بلند مدت است.
کد خبر: ۹۲۵۳۵۰۹
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، وحید جلال‌زاده امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: به موازات رشد فیزیکی کتابخانه‌‌ها، باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه‌ریزی بلند مدت صورت گیرد و برای همه گروه‌ها برنامه‌ای ارائه شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی بود در حالیکه الان در حوزه فرهنگ، عملکرد قابل دفاعی نداریم و این امر ناشی از عدم توجه به مطالعه و کتابخانه‌های عمومی است.
نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه، تیراژ کتاب‌ها، روز به روز کمتر می‌شود، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید دست به دست هم دهیم، خیرین با کمک های خیرخواهانه و ساخت کتابخانه، روحانیون با تبلیغ کتابخوانی در سخنرانی‌های خود، شهرداری‌ها با پرداخت به موقع نیم درصد، معلمان با علاقمند کردن دانش آموزان و همه و همه می‌توانند در این راه یاری دهنده  کتابخانه‌های عمومی باشند.
در ادامه، خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: کتابخانه‌های عمومی از سال 84 به صورت مستقل تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شوند و هم اکنون 71 باب کتابخانه عمومی نهادی در 17 شهرستان آذربایجان غربی فعالیت دارند.
معصومی افزود: دسترس پذیری کتابخانه‌ها و بهره‌مندی همه مردم از خدمات فرهنگی نیازمند افزایش فضای کتابخانه‌ای در استان است به ویژه در ده شهر فاقد کتابخانه، این نیاز بیشتر احساس می‌شود.
وی اظهار داشت: به ازای هر صد نفر عضو باید 8 متر مربع فضای کتابخانه‌ای در حالت استاندارد وجود داشته باشد و این شاخص برای ارومیه 2.3 متر مربع است که مستلزم افزایش فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستند که علت اصلی آن وجود تعارض در قانون تاسیس کتابخانه‌های عمومی است و امیدواریم با همراهی مجلس مطالبه‌گر، مشکلات کتابخانه‌های عمومی به حداقل برسد.

انتهای پیام

ارسال نظرات