مدیرعامل آبفای آذربایجان‌غربی گفت: شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی 75.8 درصد است.
کد خبر: ۹۲۵۳۵۱۱
|
۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، علیرضا رضوی امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه منابع آبی محدود بوده و باید ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، درست مصرف کرد اظهار داشت: در این صورت شاهد افت فشار آب نخواهیم شد..

 وی تصریح کرد: هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری و 86 درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی تحت پوشش آب بوده و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

 مدیرعامل آبفای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تولید آب در سال 98 به نسبت سال 97 در استان افزایش یافته بود گفت: همچنین در سه ماهه نخست امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تولید آب شهری 7.4 نسبت به مشابه سال گذشته آن افزایش داشته است.

 وی به وجود دو هزار و 838 روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: از این تعداد هم اکنون 872 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان نبوده و از سوی دیگر در 414 روستای سطح آذربایجان‌غربی نسبت به ارتقای تاسیسات آن اقدام و وارد شبکه بهره‌برداری شرکت می‌شوند.

 رضوی با اشاره به پروژه ملی و فاخر مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ارومیه اظهار داشت: این پروژه اواخر آذرماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شده و با افتتاح آن، در افق 1420 بهداشت و سلامت مردم تامین می‌شود و هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 وی بیان کرد: با افتتاح آن تعهد آبفای استان به ستاد احیای دریاچه ارومیه مبنی بر انتقال پساب تصفیه‌خانه به میزان 51 میلیون مترمکعب در سال به دریاچه عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم اکنون شاخص بهره‌مندی از آب سالم و بهداشتی 75.8 درصد است تصریح کرد: میانگین کشوری آن نیز بیش از 72 درصد است و با تخصیص اعتبارات مصوب  و تکمیل آن، این شاخص به 79 درصد می‌رسد.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه ارتقاء فرهنگ مصرف آب امری لازم و ضروری است افزود: سرانه مصرف شبانه روزی در کشور ژاپن برای هر شهروند 50 لیتر است در حالی که این رقم در استان 230 لیتر و در شهر تهران 300 لیتر است بنابراین برای اینکه شاهد کمبود و یا کاهش فشار آب نباشیم، باید در مصرف آب صرفه جویی کرده و درست مصرف کرد.

 انتهای پیام

ارسال نظرات