خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مدیریت جهادی با کمک ساختار و سازمان جهادی محقق می‌شود، گفت: جهش تولید یعنی باید اثر این تولید در سفره و تغذیه مردم باشد. تولید در اسلام عبادت است و در هیچ مکتبی نداریم که شخصیت اول آن یعنی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با آن همه عظمت در برابر یک تولیدکننده خم شود و دست او را ببوسد.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۰۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

به گزارش بسیج از خورستان، جلسه هم‌اندیشی فرهنگ و مدیریت جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه ۱۱ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای زکات کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه جهاد کشاورزی عرصه معیشت مردم است، گفت: توسعه کشاورزی عرصه سلامت محیط جامعه و انسان است. فقط وزارت بهداشت نیست که پاسدار سلامت مردم است؛ بلکه بخشی از سلامت جامعه بستگی به محصولات وزارت جهاد کشاورزی دارد و نقش آن در سلامت مردم نقش پایه‌ای است.

وی اظهار کرد: در بخش تحقیقات این وزارتخانه بیش از ۳۰۰۰ محقق پاسدار سلامت محصولات کشاورزی و دامی هستند و این نکته‌ای است که کسی به آن توجه ندارد. بذر خوب یکی از گام‌های اساسی است که در رونق و جهش تولید باید آن را مورد توجه قرار دهیم. اگر بذر باکیفیت باشد تولید چند برابر می شود.

تقوی با بیان اینکه تلاشگران این عرصه جزو سربازان گمنام این جامعه هستند و همه تلاش‌ها در این عرصه خوب است، افزود: برخی می‌پرسند اگر تلاش‌ها در جهاد کشاورزی خوب است چرا قیمتها بالاست؟ این وزارتخانه مسئول تولید است نه تعیین قیمت‌ها. گرچه سعی می‌کند که محصولات کشاورزی ارزان‌تر به دست همه برسد و هم کشاورز و هم مصرف‌کننده سود داشته باشند؛ اما تعیین قیمت به عرصه‌های مختلف دیگری گره خورده و این یکی از گلوگاه‌هایی است که سیاست‌های غلطی بر آن حاکم است؛ افزایش قیمت به دلیل عدم نظارت و عدم دقت است. روغن کشور امروز در اختیار چهار یا پنج نفر بیشتر نیست. چرا چنین است؟ همین آقایانی که روغن کشور دستشان است و می‌خواهند از طریق واردات، سودهای کلان به دست بیاورند، در کارخانه‌ها هم سهام دارند، یا از کشاورزان نمی‌خرند یا او را معطل می‌کنند و پول کشاورز را قطره‌چکانی به او می‌دهند و همین باعث می‌شود که کشاورز دیگر به سراغ کشاورزی نرود و اینچنین به کشور ضربه وارد شود. در برخی موارد نیز در زمینه جذب سرمایه‌گذار کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد و کار برخی این است که به این شکل به کشور ضربه بزنند. این مسائل همه ناشی از مدیریت‌های غلط و نفوذی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امروز موج انقلاب صادر شده است و دشمن دست از سر ما بر نداشته و ما باید ایستادگی کنیم، گفت: شرایط معمولی نیست و همه امروز باید مجاهدانه کار کنیم. جهش تولید یعنی باید اثر این تولید در سفره و تغذیه مردم باشد. تولید در اسلام عبادت است. دست تولیدکننده بوسیدنی است. در هیچ مکتبی نداریم که شخصیت اول آن یعنی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با آن همه عظمت در برابر یک تولیدکننده خم شود و دست او را ببوسد. شما هم امروز باید به استقبال سرمایه‌گذار بروید چراکه او می‌خواهد در زمینه تولید کار کنند و این امروز بزرگترین خدمت به کشور است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: نفت امروز فروش نمی‌رود. با کشاورزی می‌توانیم خلاء نفت را پر کنیم. امروز در کنار کادر درمان که در حال تلاش هستند، جبهه تولید هم هست و شما در خط مقدم آن هستید. ما پشتیبان تولیدکنندگان و متخصصان هستیم. بخش کشاورزی را ترویج کنید.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی با کمک ساختار و سازمان جهادی، مدیر جهادی و همکاران جهادی محقق می‌شود، تاکید کرد: ما باید در این صحنه تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم تولیدات را افزایش دهیم چرا که هنوز تا نقطه هدف فاصله داریم.

همچنین خدارحم امیری‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این نشست اظهار کرد: خوزستان دهمین استان پهناور و پنجمین استان پرجمعیت و قلب انرژی و اقتصاد کشور و پایتخت کشاورزی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه خوزستان توانایی‌ها و ظرفیت‌های منحصر به فردی در زمینه کشاورزی دارد؛ گفت: انتظار کشور و دولت از خوزستان در بخش کشاورزی بسیار بالاست. بنابراین مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل تابعه آن مسئولیت بالایی است. ما مسئول تامین امنیت غذایی کشور هستیم. محصولات کشاورزی استان بیش از ۱۷ میلیون تن هستند و به این ترتیب بزرگترین تولید‌کننده محصولات کشاورزی در کشور است.

وی ادامه داد: خوزستان با ۱۲ کالای کشاورزی از جمله چند کالای استراتژی مقام اول را در کشور دارد. امیدواریم با وجود نیروی کارآمد و خلاق بتوانیم این بحران و شرایط کرونا را هم پشت سر بگذاریم. شرایط کرونا بسیاری از صنعت‌ها را تعطیل کرده است؛ اما آنچه که تعطیل نمی‌شود بخش کشاورزی است. کشاورزی محور استقلال کشور است و با توجه به موقعیت بی‌نظیر استان در این زمینه مسئولیت ما سنگین است و باید ایثارگرانه تلاش کنیم.

امیری‌زاده به ارائه آماری از وضعیت تولید محصولات زراعی، باغی و دامی استان پرداخت و تصریح کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده در خوزستان نبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی است که پیگیر هستیم در این زمینه جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها