مشاور وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از سایت «باماسک»:/2

وضعیت بیماری کرونا در کشور روند مناسبی ندارد/ اگر بسیج نبود غربالگری در کشور موفق نبود

سردار فتحیان گفت: هر جایی مسئولین قاطعانه تصمیم گرفتند مردم‌تمکین کردند و ‌نمونه بارز آن سیزدهمین‌روز نو‌روز بود .متاسفانه در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در کشور روند مناسبی ندارد.
کد خبر: ۹۲۵۳۶۸۰
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج سردار فتحیان مسئول قرارگاه شهید سلیمانی ‌و‌ مشاور وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از سایت «با ماسک» و تجلیل از تولید کنندگان برتر حوزه ماسک ضمن تشکر از زحمتکشان عرصه تولید ماسک در کشور و ‌جامعه پزشکی گفت: روندی که تا پایین اردیبهشت ماه در خصوص مبارزه با ویروس کرونا در کشور در همه حوزه ها داشتیم مناسب و‌مطلوب بود .
وی ادامه داد: هر جایی مسئولین قاطعانه تصمیم گرفتند مردم‌تمکین کردند و‌نمونه بارز آن سیزدهمین‌روز نو‌روز بود .متاسفانه در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در کشور روند مناسبی ندارد و ‌برخی از استان ها در وضعیت قرمز قرار دارند. تا زمان ساخت واکسن این‌ویروس باید رعایت مسایل بهداشتی از سوی مردم صورت گیرد و البته پیش بینی جهانی این است که در سال ۲۰۲۰ میلادی دست یابی به واکسن امکان‌پذیر نخواهد بود و تا آن زمان باید مردم از‌خودشان با رعایت بهداشت فردی و‌ مراقبت از سیستم‌های تنفسی با ماسک‌زدن محافظت نمایند .

وضعیت بیماری کرونا در کشور روند مناسبی ندارد/ اگر بسیج نبود غربالگری در کشور موفق نبود

 

سردار فتحیان افزود: همچنین مراقبت بهداشتی از دست ها و‌سطوح باید انجام‌پذیرد تا حلقه تکثیر ویروس شکسته شود.
وی با اشاره به اینکه ماسک‌ اکنون به یک ‌کالای راهبردی تبدیل شده است به تولید کنندگان این محصول تبریک گفت و افزود . ماسک در حال حاضر با عالی ترین‌سطح بهداشتی در کشور با حمایت بسیج تولید و‌عرضه می گردد.
وی همچنین با تشکر از بسیجیان افزود :اگر بسیج‌نبود ما نمی توانستیم‌طرح‌غربالگری را در کشور انجام‌دهیم ‌و ضذعفونی تمامی نقاط کشور را انجام دهیم.

ارسال نظرات