مسؤول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد گفت: دهه کرامت تجلی نور امامت و ولایت در گستره ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۲۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

  حجت الاسلام سیدنظری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت از منظر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود.

وی ادامه داد: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای برپایی جشن ها و آیین های شادباش و همچنین تبیین سبک زندگی رضوی در سراسر ایران اسلامی است که با‌ وجود ویروس منحوس کرونا مجبور به برگزاری و تبیین سبک زندگی آنها در فضای مجازی شدیم.

سید نظری با اشاره به علت نامگذاری این ایام به عنوان دهه کرامت، تصریح کرد: کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت از منظر اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه از پیامبر اکرم(ص) روایت است که کرامت دوری از گناهان است، خاطرنشان کرد: مولای متقیان حضرت علی(ع) نیز می فرمایند « هر که برای خود کرامت قائل باشد، دنیا در نظرش خوار و کوچک می شود».

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهاباد با تأکید بر اینکه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مصداق واقعی کریمان به شمار می روند، گفت: نظام اسلامی ما که نشأت گرفته از شرع مقدس و سیره نبوی، علوی و فاطمی است، مروج کرامت انسانی و اسلامی در دنیا به شمار می رود و این بزرگترین افتخار ما است.

این مقام مسؤول با اشاره به کرامات بی شمار ائمه اطهار(ع)، خاطرنشان کرد: افزون بر اهل بیت(ع)، بسیاری از افراد شیعه واقعی امامان از جمله کریمه اهل بیت(س) نیز کراماتی داشته و دارند که نتیجه زهد و پرهیزکاری و تقوا و اخلاص آنان است.

وی ترویج سیره زندگی بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) را یکی از راه های اصلی برای هدایت جامعه بشری و رهنمون شدن به سوی سعادت و کمال بیان کرد و افزود: ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار(ع) از بهترین فرصت ها برای تبیین سبک زندگی و مکارم اخلاق اسلامی است.

سید نظری در پایان با بیان اینکه دهه کرامت، ایام تجلی نور امامت و ولایت در گستره ایران اسلامی است، ابراز کرد: این دهه مزین به بارگاه ملکوتی کریمه و کریم اهل بیت(ع) است که به یقین منشأ خیر و برکات بسیاری برای مردم ما خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات