خبرهای داغ:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی:

وظیفه امروز دستگاه‌های نظارتی هدایت حوزه کسب و کار است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: امروز وظیفه دستگاه‌های نظارتی این است که قلم هدایت به دست بگیرند تا بتواند حوزه کسب و کار را هدایت کنند تا کالا به درستی تامین، عادلانه توزیع و هوشمندانه مصرف شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۷۴۷
|
۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

وظیفه امروز دستگاه‌های نظارتی هدایت حوزه کسب و کار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد بارانی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه فلسفه وجودی سازمان تعزیرات انطباق خود با شرایط موجود است، اظهار کرد: شرایط موجود یعنی شرایطی که جامعه در آن درگیر و مبتنی با نیازهای اولیه اساسی جامعه است.

وی با بیان اینکه این سازمان نمی‌تواند یک سازمان صرفا قانون محور و خشک باشد، ابراز داشت: این سازمان یک سازمانی منعطف بر نیازهای اساسی و بنیادی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این سازمان به کسی نیاز دارد که به هنر قضایی و شبه قضایی، هنر تسهیل‌گری و تنظیم‌گری را نیز اضافه کند.

وی با اشاره به وقایع و حوادث سال گذشته از جمله تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا گفت: این امر باعث شده امروز کسب و کار مناسبی در جامعه نداشته باشیم و وقتی کسب و کار خوب نباشد متضررین اولیه شهروندان هستندکه از اواخر بهمن ماه با شروع بیماری کرونا این موضوع تشدید شد.

بارانی تصریح کرد: در این اوضاع مدیر تعزیرات اگر صرفا بر محور خشک قانونی و مبارزه با تخلفات اقتصادی حرکت کند به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله توسعه کشور بیان کرد: رونق سرمایه‌گذاری، حمایت از گردشگری، توریست، تولید و مالکیت فکری ناظر بر این است که راهبرد مبارزه باید به راهبردهای پیشگیری، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری تبدیل شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه در بازار سه حوزه داریم از جمله وارد کننده و تولید کننده که در حوزه تامین هستند و دو حوزه توزیع کننده‌ها و خرده فروش‌ها و حوزه مصرف اظهار کرد: بدون استثنا همه در حوزه مصرف هستند و همه شهروندان مصرف‌کننده هستند و در کنار این سه حوزه دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات قرار دارند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا واژه نظارت به فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: امروز در دنیا راهبرد نظارت را به راهبرد هدایت تبدیل کرده‌اند.

بارانی افزود: امروز وظیفه دستگاه‌های نظارتی این است که قلم هدایت به دست بگیرند تا بتواند حوزه کسب و کار را هدایت کنند تا کالا به درستی تامین، عادلانه توزیع و هوشمندانه مصرف شود.

وی با بیان اینکه نام دستگاه‌های نظارتی باید عوض شود، گفت: این دستگاه‌ها هدایت حوزه تامین، توزیع و مصرف را به عهده دارند؛ نه دستگاهی که شان ذره بینی و دخالت امور شخصی مردم را برای کشف یک تخلف را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه نگاه ما باید به این سمت و سو برود، گفت: شان دستگاه‌های نظارتی و افراد دلسوز برای برون رفت از این اوضاع اقتصادی بد امروز کشور باید تسهیل‌گری و تنظیم‌گری را به عنوان یک هنر بپذیرند و هنرمندانه اجرا کنند.

به گفته وی راهبردهای قضایی و شبه قضایی و راهبردهای خشک صرفا بر محور قانون در شرایط بحرانی پاسخگو نیستند و باید جای خود را به راهبردهای تسهیل‌گری و تنظیم‌گری دهند، راهبردهایی که مبتنی بر برش قضایی و شبه قضایی هستند.

بارانی با بیان اینکه قوانین مانع برش قضایی هستند، اظهار کرد: خرد و هنر قضایی و شبه قضایی کمک می‌کند ما از این بن بست تقرینی خارج شویم.

وی با بیان اینکه مداخلات یک مدیر از سازمان تعزیرات باید مبتنی بر یک هوشمندی بسیار عمیق باشد، گفت: امروز کشور ما به تامین نیاز دارد؛ گاهی اوقات راهبردهای تقلینی مثل مبارزه با قاچاق به راهبرد مدارای قاچاق تبدیل می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در مداخلات هم اینگونه است که مبتنی بر پیشگیری باشد و اگر می‌خواهیم مداخله‌ای انجام دهیم باید به گونه‌ای انجام شود که منجر به تعطیلی کسب و کار مردم نشود.

وی ادامه داد: مدیریت صرفا اجرای قانون نیست، مدیریت اجرای قانون با لحاظ شرایط موجود جامعه و نیاز شهروندان و حفظ حیثیت و آبروی حاکمیت است.

بارانی بیان کرد: مدیران باید هنر تنظیم‌گری و تسهیل گری به حوزه مدیریتی خود اضافه کنند و هوشمندانه تلاش کنند تا کشور از این وضعیت نابسامان خارج شود.

وی با بیان اینکه همدان شهر فرهیختگان و شهر حکمت است، تصریح کرد: نوع مدیریت در حوزه کسب و کار و اقتصاد در این شهر کاملا متفاوت از جاهای دیگر است و نیازمند مطالعه عمیق‌تر فرهنگ مردم و تعامل حوزه قضایی را دارد.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات علیرضا حسن پور، داریوش جودکی به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات