خبرهای داغ:
یک دادگاه در ترکیه امروز روند محاکمه ۲۰ نفر از مقامات سعودی که در پرونده قتل جمال خاشقجی متهم هستند را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۹۲۵۳۸۶۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فرانس ۲۴، دادگاهی در ترکیه امروز جمعه محاکمه ۲۰ نفر از مقامات سعودی که در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی متهم هستند را آغاز می‌کند؛ اقدامی که به گفته این شبکه خبری گامی دیگر در جهت امیدواری خدیجه چنگیز، نامزد وی برای کشف زوایای بیشتر مرگ وی و افشای اینکه کجا جسد او مخفی شده است را آشکار می‌کند.

دفتر دادستانی ترکیه در ماه مارس اعلام کرد لایحه اتهامی دادستان‌های استانبول، «احمد العسیری» نائب رئیس سابق دستگاه اطلاعات عمومی و «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی عربستان را به تحریک کردن برای قتل عمد متهم کرده بود.

همچنین طبق اعلام دادستانی ترکیه، ۱۸ نفر دیگر متهم به قتل جمال خاشقجی بوسیله خفه کردن این روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هستند. همه این ۲۰ مقام سعودی انتظار می‌رود بصورت غیابی محاکمه شوند.

گفتنی است قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه سبب شد روابط میان آنکارا و ریاض رو به تیرگی رود. برخی دولت‌های غربی و نیز آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته بر این باور است دستور قتل از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی صادر شده است؛ مسأله‌ای که مقامات سعودی آن راتکذیب می‌کنند.

آخرین باری که جمال خاشقجی دیده شد، زمانی بود که وی در حال ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به منظور گرفتن مدارک ازدواجش بود. مقامات ترکیه گفته اند بدن جمال خاشقجی قطعه قطعه شده و سپس از ساختمان کنسولگری خارج شده است؛ هر چند جسد وی هنوز پیدا نشده است.

خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی به خبرگزاری رویترز گفته است: امیدوارم نور به زوایای تاریک این پرونده جنایی در ترکیه تابیده شود تا مکان جسد جمال و مدارک علیه قاتلا او مشخص شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها