خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی:
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی امسال در ۱۷ شهرستان این استان آسفالت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۹۳۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷

 ارسلان شکری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها را در مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای زیرسازی و آسفالت این میزان از راه‌های روستایی استان به صورت امانی و پیمانی از محل اعتبارات استانی و ملی با امکانات موجود در حال انجام است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون میزان برخورداری خانوارهای روستایی آذربایجان‌غربی از راه روستایی ۸۲ درصد بوده که هشت درصد کمتر از  میانگین کشوری است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: این میزان عقب‌افتادگی در راه‌های روستایی باید جبران شود که جبران آن نیازمند اعتبارات بیشتر و تعریف پروژهای بیشتری برای این استان است.

 شکری اضافه کرد: در قالب طرح ملی ابرار طی یکسال گذشته برای این استان ۴۲۵ کیلومتر ابلاغ شده است که پیشرفت فیزیکی آن ۲۰ درصد است و با اجرای آن سه تا چهار درصد می‌توان شاخص بهره مندی خانوارهای روستایی استان از آسفالت را افزایش داد تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

 وی در خصوص هزینه صرف شده برای آسفالت راه‌های روستایی افزود: اعتبار این طرح ها متفاوت و به صورت استانی و ملی تعریف شده است ولی برای احداث هر کیلومتر راه روستایی که شامل زیرسازی و آسفالت آن است ۵۰۰ میلیون تومان هزینه لازم است.

 وی گفت: از مجموع ۳۰۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان در سال جاری، ۳۴ کیلومتر سهم بوکان است که ۶ کیلومتر آن آسفالت شده و مابقی نیز در حال زیرسازی و پیمان‌سپاری است.

 طرح ابرار در راستای رفع مشکل نامناسب بودن راه های روستایی در مناطق مختلف کشور اجرایی شده و آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشگام در این عرصه است.

 آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن راه روستاییاست که حدود نصف آن هنوز آسفالت نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات