محدودیت‌های کرونایی از فردا (شنبه) در هفت شهرستان قرمز هرمزگان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۰۶۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی از فردا در هفت شهرستان هرمزگان به مدت یک هفته اعمال می‌شود.

شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب و بستک از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا به عنوان شهرستان‌های قرمز هرمزگان معرفی شده اند.

بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، توقف فعالیت استخر‌های سرپوشیده؛ سینما، تئاتر و مراکز مشابه؛ آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای؛ زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه ها؛ کتابخانه ها؛ موزه‌ها و باغ موزه ها؛ تالار‌های پذیرایی؛ آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی؛ مساجد و مصلی‌ها و ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و همایش ها، بخشی از محدودیت‌های اعمال شده هستند.
همچنین فعالیت کافه ها، قهوه خانه‌ها و چایخانه ها؛ باغ وحش و شهربازی ها؛ مراکز تفریحی آبی، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی؛ فعالیت باشگاه‌های ورزشیِ ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه و برگزاری نماز جمعه در این شهرستان‌ها ممنوع اعلام شده است.
محدودیت‌های تردد به روستا‌های هرمزگان نیز بر اساس این ابلاغیه همچنان برقرار است و از سفر به روستا‌ها جلوگیری می‌شود.

افراد دارای بیماری زمینه ای، کارکنان بالای ۵۰ سال و زنان باردار می‌توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

در این ابلاغیه برای ارائه خدمت به ارباب رجوع بر استفاده حداکثری از میز خدمت الکترونیکی و خدمات غیرحضوری تاکید شده است.

همچنین استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه مشاغل و فعالیت‌ها ضروری است.

بازاریان و افراد مسئول مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید و پاساژ‌ها نیز موظف شده اند همچون قبل از ورود افراد بدون ماسک به داخل مجموعه‌های تجاری جلوگیری کنند.

ارسال نظرات