رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: بهترین راه تشخیص بیماری کرونا، اسکن ریه با دستگاه سی‌تی‌اسکن است که بیشترین میزان راستی و دقت را دارد.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۳۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

جواد آقازاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در این روش می‌توان با خطای بسیار کم که حدود سه درصد است، ابتلا به بیماری کرونا را در افراد مختلف تشخیص داد.

وی اضافه کرد: روش دیگر در تشخیص بیماری کرونا، پی‌سی‌آر است که ۶۰ تا ۷۰ درصد دقت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با رد روش های دیگر تشخیصی ادامه داد: برخی افراد با ادعای انجام تست کرونا، از مردم پول دریافت می کنند که هیچکدام از این روش ها از نظر علمی تایید شده نیست.

وی اظهار کرد: عده ای سودجو در این شرایط سخت از نظر شیوع ویروس کرونا نیز به دنبال سودجویی هستند و با فروش ماسک، مواد ضدعفونی کننده و انجام تست های سلولوژیک می خواهند از این شرایط سود مالی کسب کنند.

 آقازاده تاکید کرد: در این مدت، بیماران مبتلایی بستری شده اند که علائم بالینی نداشتند ولی ویروس وارد بدن آنها شده بود که این امر با روش های مدعیان امکان تشخیص ندارد.

 تاکنون حدود ۲۳۸ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شده که حدود ۸۴ درصد آنان بهبود یافته و کمتر از پنج درصد نیز جان خود را از دست داده اند.

 

ارسال نظرات