مدیر عامل ایران خودرو در گفت‌وگو با بسیج؛

امسال قصد داریم به جهش تولید برسیم / خودرو تمام داخلی سازی می‌شود

مدیر عامل ایران خودرو گفت: رونق تولید را در 5 ماهه آخر سال گذشته رقم زدیم به گونه که ما در این 5 ماه بیش از دو برابر 7 ماهه اول سال تولید داشتیم و امسال قصد داریم به جهش تولید برسیم.
کد خبر: ۹۲۵۴۲۹۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی بسیج، در رابطه با آخرین وضعیت خودرو سازی ایران خودرو اظهار داشت: تا امروز حدود 30 هزار خودرو بیش از تاریخ مشابه سال گذشته تولید کردیم یعنی ما در سال گذشته تا تاریخ 10 تیرماه، 96 هزار خودرو تولید کردیم که این رقم در سال جاری به بیش از 126 هزار 700 خودرو رسید.

مقیمی بر این باور است در که سال گذشته توانسته در 5 ماهه آخر سال به رونق تولید دست پیدا کند و در همین رابطه گفت: رونق تولید را در 5 ماهه آخر سال گذشته رقم زدیم به گونه که ما در این 5 ماه بیش از دو برابر 7 ماهه اول سال تولید داشتیم و امسال قصد داریم به جهش تولید برسیم.

وی افزود: در حوزه تجاری سازی به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم، همچنین در حوزه دیزل یا خودروهای سنگین بعد از 8 سال 6 ماه توانستیم خط اتوبوس شرکت را راه‌اندازی کنیم که در اولین اقدام قرار است تا پایان سال 800 دستگاه به شهرداری تهران تحویل دهیم.

مدیر عامل ایران خودرو به ساخت 7 میلیون گری بوکس خودرو توسط مهندسان داخلی اشاره کرد و گفت: امروزه متخصصین جوان ما گریبوگس 6 سرعتِ در داخل تولید کردند که در حال گذراندن مراحل تست خودروی است و اواخر شهریور یا اوایل مهر به تولید انبوه خواهد رسید.

مقیمی اضافه کرد: در کنار این گری بوکس، در حال ساخت و طراحی گری بوکس نیمه اتوماتیک هستیم که  در بهمن ماه 99 ما یک گری بوکس  6 سرعتِ نیمه اتوماتیک را تحویل مردم خواهیم داد.

وی به رونمایی خودرو کا ۱۳۲ اشاره کرد و گفت: برای اولین بار خودروی جدید در بازار عرضه می‌شود که در جلسه رونمایی از آن یک خارجی وجود نداشت. 92.3 درصد این خودرو داخلی سازی است و تا روزی که به تولید انبوه برسیم، آن چند درصد وابستگی هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیر عامل ایران خودرو عنوان کرد: 14 شرکت دانش بنیان کشور محصولاتی که باید از خارج از کشور تهیه می‌کردیم را تولید کردند. ما توانایی کارهای زیادی را داریم به شرطی که ظرفیت‌های داخل را به هم وصل کنیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار