خبرهای داغ:
تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه در دشمن‌شناسی در کشور کوتاهی کرده‌ایم، گفت: امروز بدون افراط و تفریط و بدون حاشیه‌سازی و اغراق باید پرونده آمریکا در برخورد با ایران و تمام اتفاقاتی که در کشور افتاده و رد پای آمریکا در آن بوده را برای نسل‌ها بازگو و تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۷۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

ضرورت تبیین و بازگویی جنایات آمریکا برای نسل‌ها/ در زمینه دشمن‌شناسی در کشور کوتاهی کرده‌ایممحمود قاسمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت بازخوانی و افشای جنایت‌های آمریکا، جنایات ضد حقوق بشری آمریکا علیه ایران پراخت و اظهار داشت: تاریخ معاصر جهان مملو از خباثت و جنایات ضدبشری آمریکای مزدور در پس نقاب فریبنده دفاع از حقوق‌بشر است.

وی به جنایت‌های آمریکا علیه ایران در طول  66 سال اخیر اشاره و بیان کرد: رویکرد دولت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و قبل از انقلاب با کشور ایران یک پرونده 66 ساله است که از کودتای 28 مرداد 1332 که آمریکایی‌ها دولت مردمی مصدق را ساقط کردند تا بهمن 57 به مدت 25 سال غارت منابع ایران، غارت آثار باستانی و راه‌اندازی ساواک و کشتارهای که در قتلگاه‌های رژیم پهلوی انجام می‌شد، بخش مهم پرونده سیاه آمریکا در قبل از انقلاب است.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بعد از انقلاب از بهمن 57 تا به امروز که 41 سال از آن می‌گذرد از تجزیه کشور ما که شعارهایی ناسیونالیستی خلق بلوط، خلق کرد، خلق حرم، جنبش مسلمان مبارز و گروهک‌هایی که تحت عناوین مختلف از جمله سازمان مجاهدین خلق، اقلیت، اکثریت و گروه‌های پیکار تا جنگ هشت ساله که بدون تردید آمریکا پشت صحنه بوده و بر اساس اسناد موجود در 8 سال جنگ 160 افسر آمریکایی در عراق مستقر بودند و پشت صحنه جنگ را مدیریت می‌کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس اسناد موجود کشور بیش از 252 بار تحت هجوم بمب‌های شیمایی در دوران جنگ قرار گرفته است، افزود: بر اساس تمام قوانین و مواضع بین‌المللی و حقوق بشری این موارد از سلاح‌های ممنوعه بودند اما آمریکایی‌ها به صدام چراغ سبز نشان دادند و علیه کشور ما استفاده شد و امروز 50 هزار جانباز شیمایی در کشور وجود دارد که بخشی از آن مردم عادی هستند.

قاسمی به دیگر جنایات آمریکا علیه ایران بعد از جنگ هشت ساله اشاره و تصریح کرد: بحث تحریم‌ها، کودتاها، انقلاب‌های رنگین، حمایت از تروریست‌هایی که ملت ایران را به شهادت رساندند و وجود 17 هزار شهید ترور که توسط گروه‌های وابسته به آمریکا به شهادت رسیدند از دیگر جنایات آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه از 17هزار شهید ترور، تعداد 600 نفر از مسئولین و نخبگان جمهوری اسلامی بودند، گفت: 12هزار نفر از آنان توسط منافقین یعنی سازمان مجاهدین خلق به شهادت رسیدند اما همین سازمانی که حداقل 12هزار نفر از هم وطنان خود را به شهادت رساندند امروز تحت حمایت آمریکا بوده و در لیست تروریست‌ها هم وجود ندارد.

این تحلیلگر سیاسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از جنایات و خباثت‌های آمریکا در امان نبوده است، اضافه کرد: آمریکایی‌ها در طول 41 سال گذشته با زدن هواپیماهای مسافربری، سکوهای نفتی ایران، اخلال در صادرات و واردات، هجوم فرهنگی به گویش و پوشش و... علیه کشور جنایات بسیاری انجام داده و در دشمنی با جمهوری اسلامی هر آنچه از دستشان برآمده کوتاهی نکرده‌اند.

وی خارج شدن آمریکا از برجام را یکی دیگر از نقض‌های حقوق بشر آمریکایی دانست و عنوان کرد: اینکه ما قرارداد برجام را در بالاترین سطح بین‌المللی بین آمریکا، روسیه، چین و فرانسه منعقد کردیم اما در 18 اردیبهشت 97 آمریکا به راحتی از این قرارداد خارج شد نشان دهنده این است که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و به مسائل حقوق بشری تا جایی که بر خلاف منافع آنها نباشد کرنش می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه حقوق بشر ابزاری در راستای تامین نظام سلطه است، تصریح کرد: آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند و در جایی که احساس کند منافع آنها تامین نمی‎شود از ابزارهایی همچون دیده‌بان حقوق بشر، سازمان ملل و ام سی تی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حقوق بشر برای آمریکا معنایی ندارد، اضافه کرد: نقطه به نقطه 66 سال اخیر تاریخ کشور پر از بی‌وفایی، بی‌تعهدی، غارت منابع، ظلم، جنایت وخباثت  آمریکا است و آمریکا با این پرونده سیاه خود دیگر در کشور ما جایگاه و اعتباری ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اعتبار و گفتمان آمریکا هر روز که می‌گذرد ارزش خود را از دست می‌دهد، تصریح کرد: کسانی که در داخل به هر نوعی به این دل بسته‌اند که باز کدخدا کاری کند و نظام سلطه قدرتی داشته باشد سخت در اشتباه هستند.

وی اظهار کرد: کسانی که نامه‌های سرگشاده می‌نویسند و کاری می‌کنند که دشمن از کار آنها خوشحال می‌شود یقینا این افراد، جریان‌ها و لیدرها جز رسوایی،  پشیمانی و بدنامی در کشورعزیزمان برای خودشان در ذهن مردم چیزی باقی نمی‌گذارند.

قاسمی با بیان اینکه امروز حقوق بشر آمریکایی از حلقوم میلیون‌ها رنگین پوست در خود قاره آمریکا شنیده می‌شود، گفت: یک پنجم جمعیت آمریکا در کف خیابان‌ها علیه خود این دولت تظاهرات می‌کنند و صدها بار پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و ده‌ها مجسمه که نمادهای نژادپرستی و برده‌داری بوده، ساقط کردند.

وی عنوان کرد: آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مدعی دفاع از حقوق بشر به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان شناخته می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی به جنایت‌های آمریکا در سطح بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: صدها جنایت ضدبشری توسط استعمار و استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا در صد سال اخیر رقم خورده که بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، کشتار وحشیانه مردم ویتنام، تجهیز گروهک‌های تروریستی همچون سازمان منافقین خلق، القاعده، داعش، زندان گوانتانامو، اجرای کودتاهای براندازانه در کشورهای مختلف، حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و تمام جنایت‌هایی که در حق و زنان و کودکان در یمن، سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و... نمونه‌ای از این جنایت‌ها است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکا کاملاً بر اساس اومانیسم و لیبرالیسم برنامه‌ریزی شده است، افزود: در هرجایی که حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی منافع آمریکا را تأمین می‌کند به صورت ابزاری از آن استفاده می‌کنند و هرجایی که به هر عنوان آنها را به چالش بکشد همچون قراردادهای بین‌المللی از جمله برجام از آن خارج می‌شوند و هیچ موضوعیتی هم برایشان ندارد  که در دنیا زیر سوال بروند.

قاسمی  به ضرورت بازخوانی جنایت‌های آمریکا پرداخت و توضیح داد: نسل اول انقلاب، انقلاب را به پیروزی رساند، نسل دوم جنگ را مدیریت کرد اما ما برای نسل سوم چیزی تعریف نکردیم؛ باید تعریف کنیم تا اینها راه خود را بدانند؛ بنابراین ضروری است تا دشمن‌شناسی را برای نسل سوم ، چهارم و پنجم انقلاب تقویت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی در جامعه تصریح کرد: در کشوری همچون لبنان که فضای کشور آن همچون کشورهای اروپایی است  ولی به دلیل اینکه دشمن‌شناسی را از ابتدا و در سنین پایین به افراد آموزش دادند اسرائیل از آنها حساب می‌برد و آنها با شجاعت خود از چیزی نمی‌ترسند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اضافه کرد: وقتی نسل جوان و دانشجوی ما آمریکا را دشمن خود نداند هیچ کاری نمی‌شود در مملکت بکنیم و فرهنگ، پوشش و سبک زندگی ما همچون غرب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دشمن‌شناسی در کشور کوتاهی کرده‌ایم، بر اهمیت این موضوع اشاره و تاکید کرد: متاسفانه دختران، پسران و نسل جوانی که در خیابان‌ها قدم می‌زنند نشان می‌دهد که پوشش، فرهنگ و سبک زندگی آنها برگرفته از آمریکا است و با فرهنگ آنها هماهنگ است و نشان از این دارد که در دشمن‌شناسی کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم در کتب درسی، محیط علمی و دانشگاهی، محیط های صنعتی و فنی حرفه‌ای آمریکا و دشمن را معرفی کنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: بهترین کار این است که امروز بدون افراط و تفریط و بدون حاشیه‌سازی و اغراق پرونده آمریکا در برخورد با ایران و تمام اتفاقاتی که در کشور افتاده و رد پای آمریکا در آن بوده را برای نسل‌ها بازگو و تبیین کنیم که در این صورت به طور قطع آنها می‌پذیرند.

وی یادآور شد: ما وقتی توانستیم جنایات آمریکا را فهرست کنیم و در ذهن نسل‌ها این را قانع کنیم که آمریکا دشمن است، با دشمن‌شناسی ایجاد شده بسیاری از کارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و  نظامی با حمایت آنها قابل انجام است و مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات