استاندار ایلام با بیان اینکه ۹۰ درصد جمعیت این استان در منطقه قرمز از نظر شیوع ابتلا به کرونا قرار دارند، گفت: محدودیتهای کرونایی دوباره در مناطق قرمز این استان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۴۳۸۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج : "قاسم سلیمانی‌دشتکی" استاندار ایلام   در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی‌های خانوادگی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، برخی از محدودیت‌های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

وی، مهمترین علت بازگشت شیوع کرونا در این استان را عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌تفاوتی به سلامت جامعه از جانب مردم دانست و گفت: در این راستا گروه‌های نظارتی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی، فرمانداری، دادستانی، نیروی انتظامی و صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های نظارتی خود را تشدید خواهند کرد.

استاندار ایلام در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی در این استان گفت: براساس محدودیت‌های ابلاغی در این یک هفته، فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها خصوصی، کتابخانه‌ها، تئاتر و مراکز مشابه، موزه، باغ موزه‌ها و شهربازی‌ها ممنوع است.

سلیمانی‌دشتکی دیگر محدودیت‌ها را شامل تعطیلی تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه‌ها، قهوه‌خانه، چاپخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی و باشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی پربرخورد و موارد مشابه نیز ممنوع است.

وی بیان کرد: همچنین مساجد و مصلی‌ها نیز تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها ممنوع است.

استاندار ایلام تاکید کرد: همه مصوبات از همین لحظه لازم الاجرا است و قصور از انجام هر یک از آنها پیگرد قانونی دارد.

وی مهمترین علت بازگشت شیوع کرونا در این استان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌تفاوتی به سلامت جامعه از جانب مردم است به طوری که اکثر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: آمار مبتلایان کرونا باید به مردم اعلام شود تا به منزله زنگ خطری برای آن‌ها باشد چرا که در صورت عدم اعلام تعداد مبتلایان، بیماری تمام شده انگاشته می‌شود، مردم باید بدانند خطر در کمین آنها بوده و بدانند وضعیت بحرانی است.

استاندار ایلام‌ یادآور شد: هر فردی در هرجایی مبتلا به کرونا شد اگر در دستگاه اجرایی بود به مسئول آن اداره اگر جزو صنوف و یا هر مجموعه است به صنف مربوطه و مجموعه و به ویژه به خانواده فرد اعلام شود.

سلیمانی‌دشتکی با هشدار این مطلب که افرادی که مبتلا می‌شوند به هیچ‌وجه در جامعه حضور نیابند، تاکید کرد: هر فردی که به کرونا مبتلا می‌شود حق حضور در اداره، صنف، بازار، و ‌هیچ اجتماعی ندارد و حتی در خانواده و یا بیمارستان بطور کامل قرنطینه شود و حوزه بهداشت و درمان بایست بر این مهم نظارت کند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی کرونا اعلام‌کرد: یکی از مشکلات اصلی و مهم در مقابله با ویروس کرونا در استان ‌ما این است که هنوز مردم بیماری را عیب می‌دانند و آن را پنهان می‌کنند و این غلط است و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات امروز ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا در استان این است که در صورت ابتلای افراد بایست نسبت به آگاه سازی اداره و صنف مربوطه فوری اقدام شود در غیر این صورت حتی برخورد قضایی خواهد شد چون اهمال کاری در این قضیه عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.

استاندار ایلام ادامه داد: زدن ماسک در مکان‌های عمومی و تجمعات و ادارات الزامی است و با متخلفان برخورد می‌شود، به ارباب رجوع بدون ماسک ارائه خدمت نمی‌شود و کارمند بدون ماسک غیبت می‌خورد.

سلیمانی‌دشتکی افزود: ادارات و متولیان امر ملزم هستند برای کارمندان خود اقلام بهداشتی و ماسک تهیه کنند، مدیران تا آنجا که می‌توانند امور خود را از طریق فضای مجازی، اینترنت و دورکاری انجام دهند و در اداره بطور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی تاکید کرد: در سرویس‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عمومی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پیشنهاد شده است در بانک‌های استان که بالاترین مبتلا دارد خدمات الکترونیکی و باجه‌ها و خدمات از راه دور بیشتر و سقف پرداخت‌ها به وسیله خودپردازها و اینترنت بیشتر شود.

ارسال نظرات