ظرفیت ورزش حرفه ای بانوان بوشهر پنهان زیر سایه تنگناها

فضاها و تجهیزات ورزشی بانوان در استان بوشهر هر چند اکنون در بخش همگانی وضعیت متوسطی دارد اما در بعد حرفه‌ای امکانات و فضاهای کافی موجود نیست و این وضعیت باعث شده تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالای دختران بوشهری زیر سایه این کمبودها پنهان بماند و زمینه شکوفایی آنها فراهم نشود.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۳۸
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

ورزش حرفه ای بانوان بوشهر پنهان زیر سایه تنگناهابه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: امکانات ورزشی استان بوشهر برای بانوانی که به صورت غیر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند مطلوب است، اما امکانات ورزشی و تمرینی ورزشکاران تیم ملی به گونه‌ای نیست که تنها از عهده هیات‌های ورزشی استان برآید و نیاز به همکاری فدراسیون‌ها است.

افسانه سیف‌زاده اعلام کرد: جمعیت بانوان ورزشکار سازمان‌یافته در استان بوشهر ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر است که کارت بیمه ورزشی دریافت کرده‌اند و جمعیت ورزشکاران غیر سازمان‌یافته استان ۳۹ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر درباره امکانات ورزش غیر حرفه‌ای بانوان بوشهری گفت: در سال ۹۷ و ۹۸ حداقل ۱۰ ایستگاه ورزش همگانی به فضا‌های فعال افزوده شد.

سیف زاده اضافه کرد: بخش خصوصی در استان بوشهر ۴۰۴ باشگاه دارد که از این شمار ۱۹۲ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان و ۲۱۲ باشگاه ورزشی بین بانوان و آقایان مشترک است و در بخش دولتی نیز اداره کل ورزش و جوانان دارای ۶۰ سالن سرپوشیده ورزشی است که ۱۰ سالن آن به بانوان اختصاص دارد.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر بیان کرد: با توجه به تمایل بانوان این استان برای پرداختن به رشته‌هایی مانند ژیمیناستیک، تنیس روی میز و دوچرخه‌سواری، اما امکانات این رشته‌ها برای بانوان کم است.

وی گفت: ۳۸ هیات ورزشی در زمینه ورزش بانوان فعال است و ۱۲ ورزشکار زن از استان بوشهر عضو تیم‌های ملی هستند که از این تعداد ۹ نفر در سال ۹۸ به تیم‌های ملی دعوت شده‌اند، تیراندازی و تنیس روی میز، دو و میدانی و شطرنج نابینایان و کم بینایان و فوتبال، وزنه‌برداری و هندبال رشته‌هایی هستند که ملی‌پوش بوشهری دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: در این زمینه در میان استان‌های منطقه شامل خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و لرستان جایگاه دوم را دارد و بانوان بوشهری موفق شدند در سال ۹۸ تعداد ۲۰۰ مدال کشوری و پنج مدال بین‌المللی در رشته‌های در رشته‌های تیراندازی و تنیس روی میز کسب کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر رشته‌های اسکیت، دراگون بت، بولینگ و بیلیارد، پینگ پنگ، تیراندازی، جانبازان و معلولان، دومیدانی، شطرنج، فوتبال، قایقرانی، وزنه برداری و هندبال را از رشته‌هایی برشمرد که ظرفیت توسعه آن‌ها در استان بوشهر وجود دارد.

بانوان استان بوشهر با بیش از ۵۵۳ هزار جمعیت ظرفیت بالقوه در زمینه توسعه و افتخارآفرینی ورزش این استان دارند که تجربه استعدادیابی در رشته پینگ پنگ و عضویت چهار دختر بوشهر در تیم ملی تنها پس از چهار سال، عضویت بانوی نابینای بوشهری در تیم ملی و کسب مدال جهانی، کسب سهمیه المپیک توسط بانوی جوان بوشهری، افتخارات دختران قایقران ب. استقبال دختران شهری و روستایی بوشهری از ورزش در سال‌های اخیر دلایلی برای لزوم جدی گرفتن آن‌ها است.

پایان خبر/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات