به همت بسیج اساتید و با حضور فرمانده سپاه فتح:

اساتید پیشگام سلامت دانشگاه های یاسوج تجلیل شدند

آیین تجلیل از اساتید پیشگام سلامت دانشگاه های یاسوج با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلیوه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۵۴۴۷۶
|
۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

                                                                                                                           به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, آیین تجلیل از اساتید پیشگام سلامت و مقابله با کرونا با حضور سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد, سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح ، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، نورمحمد علی پور رئیس سازمان بسیج اساتید استان ، سرهنگ پاسدار جمشید ارسلان جو مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح، سروان پاسدار فخرالدین رضایی مدیر سازمان بسیج رسانه استان ، سرهنگ دوم پاسدار مهدی حیدری معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح, رضا خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان, علی اکبری تبار مسئول هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان، سروان پاسدار سعادت صالحی نیا مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان و جمعی از اساتید دانشگاه های یاسوج در سالن شهید شوشتری سپاه فتح استان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم به تشریح برخی فعالیت ها و اقدامات این سازمان برای مقابله باشیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع این ویروس منحوس تصمیم گرفتیم با همکاری اساتید و همکاران در دانشگاه ها و سایر مراکز و سازمان ها و نهادهای استان گامی برداریم.

نورمحمد علی پور بیان کرد: بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا مقدمات تولید ماسک را با همکاری رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان، کانون بسیج اساتید دانشگاه و رئیس دانشکده فنی و حرفه ای خواهران یاسوج آغاز کرد و ادامه کار با حضور بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی استان تداوم پیدا کرد.

وی افزود: حاصل این همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای استان تولید هزاران عد ماسک است که آثار آن در شهر یاسوج کاملا برجسته و نمایان بود.

علی پور گفت: در تماس با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران طرح تهیه ژل بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده به آنها ابلاغ شد که با مشورت اساتید و تشویق آنان آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند و مقدار زیادی ژل و ماده ضد عفونی کننده تولید و در اختیار مردم قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در جلسه ای که در دانشگاه یاسوج با حضور رئیس و اساتید این دانشگاه به منظور تولید ژل و ماده ضدعفونی کننده برگزار شد برخی از اساتید این دانشگاه مخالفت کردند اما در ادامه دکتر کرمی و خانم دکتر رفیعی استادان تمام وقت دانشگاه یاسوج اعلام امادگی کردند و دکتر عریان رئیس دانشگاه نیز قول همکاری دادند و کار را شروع کردیم.

وی ادامه داد: پس از این موضوع با عزیز فیلی معاون امور عمرانی استاندار، حشمت اله صمیمی دوست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، دکتر امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در میان گذاشته شد و ضمن همکاری در تهیه الکل ما را کمک کردند.

علی پور بیان کرد: با توجه به اینکه در آغاز شیوع کرونا با کمبود شدید ماده ضدعفونی کننده در استان مواجه بودیم در مرحله اول 1000 لیتر الکل را بین دانشگاه گچساران و ( دانشگاه یاسوج به مدیریت دکتر کرمی) توزیع کردیم و در یک اقدام شبانه روزی و جهادی 5000 هزار بطری ماده ضدعفونی کننده و ژل بهداشتی تولید شد.

وی گفت: محصولات تولیدی در دانشگاه ها، بیمارستان ها، روستاهای محروم استا, نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد ، و افراد مستضعف با هماهنگی دکتر مبشری مدیرکل کمیته امداد توزیع شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان عنوان کرد: در مرحله دوم نیز 1000 لیتر الکل با همکاری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تهیه که 500 لیتر به دانشگاه گچساران و 500 لیتر با همکاری دکتر هاشمی و دکتر قهرمانی به پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت و در نهایت مواد دضدعفونی کننده تولید شده بین پارکبانان، کارگران نیازمند در شهرداری ها و افراد مستضعف در روستاها و همچنین کارکنان دانشگاه ها توزیع شد.

این مسئول ابراز داشت: با همکاری بسیج سازندگی استان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بسته های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین مرکز توانبخشی طلوع زیر نظر اداره کل بهزیستی استان توزیع شد.

وی گفت: 100 لیتر الکل با همکاری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مدیر کارخانه الکل سازی یاسوج به صورت اهدایی برای ایام امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج آماده و در اختیار آنها گذاشته شد.

علی پور افزود: در ایام امتحانات ضدعفونی برخی دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی پس از هماهنگی با سردار حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح انجام گرفت.

وی یادآور شد: تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای دانشگاه آزاد با هماهنگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و بسیج سازندگی استان در جریان است.

علی پور گفت: به منظور آرام سازی جامعه در ایام شیوع کرونا گروه مشاوره مجازی سازمان بسیج اساتید استان با همکاری دکتر علی خرامین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و سایر اساتید دانشگاه های استان راه اندازی شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا و با اعلام کمبود خون در بیمارستان ها فراخوانی برای اساتید زده شد و تعدادی از اساتید با همکاری اداره کل انتقال خون استان بخشی از خون خود را اهدا کردند.

علی پور افزود: در ایام کرونا از آمادگی رزمی اساتید نیز غافل نبودیم و با هماهنگی تیپ 48 فتح استان برای اساتید میدان تیر برگزار شد .

وی در پایان گفت: از تلاش های دکتر تقی زاده مدیرعامل شرکت سینره ، صادق خرسندیان جانشین بسیج اساتید استان ، آقای داورپناه و سربازان وظیفه و همه اساتیدی که همکاری کردند تقدیر و تشکر می کنم .

گفتنی است در پایان این مراسم، از معاونین استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده تیپ 48 فتح، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج, مدیرکل انتقال خون استان, رئیس دانشگاه های فنی و حرفه ای استان (رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خواهران) ، رئیس پارک علم و فناوری استان و 37 استاد دانشگاه ، برخی مدیران و کسانی که در اجرای برنامه های سازمان بسیج اساتید همکاری داشتند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات