نامه بسیج دانشجویی هرمزگان به نمایندگان مجلس :‌
بسیج دانشجویی ۱۶ دانشگاه هرمزگان در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کردند با پیگیری قانون تسهیل ازدواج و سیاست‌های ابلاغی و رفع موانع، موجبات اجرایی‌شدن این قانون و سایر قوانین را فراهم کنند.
کد خبر: ۹۲۵۴۶۹۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ازبندرعباس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های هرمزگان در نامه‌ای خطاب به نمایندگان استان خواستار پیگیری قانون تسهیل ازدواج و سایر قوانین مشابه برای اجرایی شدن باشند. متن نامه به شرح ذیل است:

نمایندگان محترم مردم شریف استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

چنان که می‌دانید نهاد خانواده اساسی ترین و مقدس ترین رکن جامعه می‌باشد که متاسفانه در زمان حال به علت چالش‌ها، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مستعد تبدیل شدن به نقطه ضعف کشور شده است. با ابراز تاسف‌، ایران عزیزمان رکورددار سریع ترین کاهش نرخ فرزندآوری در تاریخ جهان شده و این درحالی است که 12 میلیون نفر از جمعیت کشور در سن ازدواج و مجرد هستند.

بسیج دانشجویی استان هرمزگان به نمایندگی از جنبش دانشجویی و جوانان غیور استان با ابراز نگرانی در خصوص مسائل مطرح شده در حوزه خانواده و تشکیل آن، عنوان می‌دارد قانون تسهیل ازدواج که در سال 1384 با سیزده ماده و 4 تبصره به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است با گذشت حدود 14 سال از تصویب آن همچنان در بایگانی خاک می‌خورد. با توجه با ابلاغ سیاست‌های 14 گانه جمعیت از سوی مقام معظم رهبری و گله مندی ایشان از اجرایی نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان، جنبش دانشجویی استان هرمزگان در آستانه روز عفاف و حجاب از نمایندگان محترم مطالبه دارد با پیگیری قانون مذکور و سیاست‌های ابلاغی و رفع موانع، موجبات اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان و قوانین مشابه آن را فراهم آورید تا به یاری خداوند متعال و با نظارت برحسن اجرای قوانین مربوط به خانواده اقدامی سریع، موثر و علمی در جهت ازدواج جوانان و حل مشکالت آنان صورت پذیرد.

امید است با حسن اجرای این قانون، زمینه برای حل مشکلات اقتصاد، اشتغال و مسکن جوانان در سن ازدواج مرتفع شده و اگر چنین شود، پرداخت مسئولان به مقوله‌های فرهنگی چون عفاف و حجاب از حالت ویترینی در آمده و در عمل شاهد حل مشکلات جوانان و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی خواهیم بود.

بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد حاجی آباد
بسیج داشجویی دانشگاه آزاد اسالمی استان هرمزگان واحد بندرعباس
بسیج دانشجویی فنی و حرفه ای فاطمیه بندرعباس
بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد سیریک
بسیج دانشجویی مجتمع آموزشی عالی میناب
بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد جاسک
بسیج داشجویی دانشگاه آزاد اسالمی استان هرمزگان واحدرودان
بسیج داشنجویی دانشگاه شهید کرانی
بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد بندرعباس
بسیج داشجویی دانشگاه آزاد اسالمی استان هرمزگان واحد جاسک
بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای آیت اهلل خامنه ای میناب
بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحدقشم
بسیج داشجویی دانشگاه آزاد اسالمی استان هرمزگان واحد حاجی آباد
بسیج داشجویی دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان
بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد رودان
بسیج داشجویی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان واحد خمیر

ارسال نظرات