استاندار گیلان با اعلام اینکه تاکنون بیش از شش هزار نفر برای بهره‌مندی از طرح ملی مسکن در گیلان ثبت‌نام کردند گفت: تاکنون زمین موردنیاز برای احداث 11 هزار و 649 واحد مسکونی پیش بینی‌ شده طرح ملی مسکن در گیلان برای عملیات اجرایی آماده شده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۸۰۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه شورای مسکن استان در استانداری گیلان با اشاره به پیشتازی این استان در انجام برنامه‌ریزی‌های اولیه اجرای طرح ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون بیش از شش هزار نفر برای بهره‌مندی از طرح ملی مسکن در گیلان ثبت‌نام کردند.

استاندار گیلان به ضرورت افزایش اطلاع رسانی‌ها در زمینه طرح ملی مسکن توسط صدا و سیما و رسانه‌های عمومی اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای احداث واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در طرح ملی مسکن نیز شرکت‌های خدمات‌رسان استان برای تأمین امکانات موردنیاز آن اعلام آمادگی کردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با ابراز امیدواری از استقبال مردم نسبت به اجرا و مشارکت در طرح ملی مسکن خاطرنشان کرد: موضوعات مربوط به تأمین مسکن نیز همچون سایر موضوعات اشتغال، معیشت و زندگی مردم برای ما اهمیت دارد.

زارع ممنوعیت تغییر کاربری اراضی صنعتی و محدودیت‌های مربوط به تأمین زمین در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هیئت وزیران نیز مکلف شدند که بسترهای آماده برای تامین مسکن را مورد توجه قرار دهند و دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه دارند که زمین‌هایی که قابلیت احداث در آنها وجود دارد را شناسایی و به دبیرخانه معرفی کنند.

استاندار گیلان تأمین مسکن به‌ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر را ضروری دانست و تصریح کرد: تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر نیز همچنان در دستور کار دولت قرار دارد و در این مسیر از ظرفیت موجود در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مسکن نیز برای اجرای طرح ملی مسکن و کاهش مشکلات مردم در این زمینه اقدام می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون پشتیبانی ستاد بازآفرینی را موثر دانست و خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ملی مسکن، دستگاه‌های اجرایی استان مکلف شدند که زمین موردنیاز در سطح شهرستان‌ها را مورد شناسایی قرار دهند.

استاندار گیلان به نقش نظارتی و راهبردی دولت موردتاکید در سند چشم‌انداز توسعه اشاره کرد و افزود: تاکنون زمین موردنیاز برای احداث 11 هزار و 649 واحد مسکونی پیش بینی‌ شده طرح ملی مسکن در گیلان برای عملیات اجرایی آماده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات